مقاله تحقیق و پایان نامه رایگان

دانلود رایگان فایل
  • ۰
  • ۰

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله لیپیدها در پیش بینی بروز رخدادهای قلبی – عروقی در بالغین مبتلا به دیابت نوع 2: مطالعه قند و لیپید تهران با pdf دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله لیپیدها در پیش بینی بروز رخدادهای قلبی – عروقی در بالغین مبتلا به دیابت نوع 2: مطالعه قند و لیپید تهران با pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله لیپیدها در پیش بینی بروز رخدادهای قلبی – عروقی در بالغین مبتلا به دیابت نوع 2: مطالعه قند و لیپید تهران با pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله لیپیدها در پیش بینی بروز رخدادهای قلبی – عروقی در بالغین مبتلا به دیابت نوع 2: مطالعه قند و لیپید تهران با pdf :

دانلود مقاله لیپیدها در پیش بینی بروز رخدادهای قلبی – عروقی در بالغین مبتلا به دیابت نوع 2: مطالعه قند و لیپید تهران با pdf که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در 1388 در مجله دیابت و متابولیسم ایران (مجله دیابت و لیپید ایران) از صفحه 88 تا 98 منتشر شده است.
نام: لیپیدها در پیش بینی بروز رخدادهای قلبی – عروقی در بالغین مبتلا به دیابت نوع 2: مطالعه قند و لیپید تهران
این مقاله دارای 11 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله لیپید
مقاله بیماری قلبی – عروقی
مقاله دیابت

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: اختلال لیپیدهای سرم نقش مهمی در افزایش خطر رخدادهای قلبی – عروقی(CVD) در بیماران دیابتی دارند. هدف از مطالعه حاضر مقایسه کارایی پارامترهای لیپیدی در پیش گویی بروز CVD در جمعیتی از بالغین مبتلا به دیابت ساکن تهران بود.
روش ها: افراد شرکت کننده در مطالعه شامل 413 مرد و 608 زن 30 سال و در شروع مطالعه فاقد CVD بودند. با استفاده از تحلیل رگرسیونی متناسب کاکس، نسبت های خطر (HRs) تعدیل شده برای CVD به ازای 1 انحراف معیار افزایش در کلسترول تام (TC)، تری گلیسرید (TG)، کلسترول لیپوپروتئین پرچگال (HDL-C)، کلسترول لیپوپروتئین کم چگال (LDL-C)، کلسترول لیپوپروتئین های به جز (non-HDL-C) HDL، نسبت TC به (TC/HDL-C)HDL-C و TG به HDL-C(TG/HDL-C) محاسبه گردید. بروز CVD طی دوره پیگیری با میانه 4/8 سال ارزیابی شد.
یافته ها: طی پیگیری، 189 مورد CVD (91 مرد و 98 زن) ثبت شد. HR تعدیل شده برای عوامل خطر در مردان، برای تمام پارامترهای لیپیدی به جز HDL-C و TG/HDL-C، معنی دار بود. در تحلیل چندمتغیره تعدیل شده در زنان، تنها نسبت TC/HDL-C، خطر معنی داری داشت ](57/1- 10/1) 31/1[. در هر دو جنس، در مدل های تعدیل شده برای عوامل خطر، بین قدرت تمایز پارامترهای مختلف لیپیدی (که با آماره C ارزیابی می گردد) در پیش بینی بروز CVD اختلافی وجود نداشت. در بررسی ادغام شده دو جنس، در تحلیل چند متغیره TC، LDL-C، non-HDL-C و TC/HDL-C، دارای HR تعدیل شده معنی داری بودند. این HR ها بین 20/1 تا30/1 با آماره C مشابهی متغیر بود.
نتیجه گیری: بر اساس آزمون های مهم کارایی مدل ها، مطالعه حاضر نتایج مبتنی بر شواهدی برای پیشنهاد WHO برای جمعیت های با وضعیت اقتصادی پایین و متوسط ارایه می دهد که در افراد دیابتی، TC سرم در مقایسه باLDL-C، non-HDL-C و TC/HDL-C، پارامتری قابل قبول در پیش بینی بروز CVD هستند.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ۹۶/۰۱/۱۹
  • ali mo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی