مقاله تحقیق و پایان نامه رایگان

دانلود رایگان فایل

۴۲۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود تحقیق آموزش شبکه (Network) با word دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق آموزش شبکه (Network) با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق آموزش شبکه (Network) با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقیق آموزش شبکه (Network) با word :

راه اندازى، کنترل و نگهدارى شبکه شاید یکى از مشکلترین و دشوارترین بخشهاى کارى یک Administrator یا مسئول سایت باشد. چون مشکلات و عیوب ناشى از سخت افزارهاى یک شبکه ،با مشکلات و عیوب ناشى از برنامه هاى نرم افزارى شبکه ادغام شده واگر به فرض در هنگام تنظیم شبکه مشکلی به وجود آید ،وقت زیادی تلف خواهد گردید تا بفهمیم مشکل از ناحیه سخت افزارى است یا نرم افزارى.
این جزوه شامل چهار بخش است:
• معرفی شبکه، کارت شبکه و راه اندازى و نگهدارى شبکه از لحاظ سخت افزارى
• تنظیم و کنترل برنامه Network Neighborhood
• استفاده از شبکه و عمل Sharing
• نصب و تنظیم برنامهWingate ، جهت اتصال شبکه به سرور(Server) و اینترنت.

معرفی کارت شبکه، و راه اندازى و نگهدارى شبکه از لحاظ سخت افزارى
کارت شبکه یا LAN Card
کامپیوترها جهت اتصال به هم و استفاده از برنامه هاى هم و اشتراک برنامه ها از نظر سخت افزارى احتیاج به کارت شبکه یا LAN Card دارند. که بطور معمول در بازاردو نوع کارت معمول می باشد. یک قسم آنها کارتهاِی 10 در 10 بوده و قسم دیگر کارتهای 10 در 100 میباشند. جهت کنترل اتصال درست کارت شبکه به کامپیوتر مىتوانید روى آیکون My Computer کلیک راست نموده و ازقسمت Properties پوشه Device manager را انتخاب نمایید. در بین ابزارهاى نصب شده طبق شکل باید در قسمت Network adapters ،نام ومشخصات کارت شبکه شما وجود داشته باشد.
اگر در این بخش علامت سوال یا تعجب به شکل زرد رنگ وجود داشته باشد نشان مىدهد که راه انداز (Driver ) کارت شبکه شما ناقص بوده و درست نصب نشده است و بایستى طبق روشهاى Hardware settings آنرا برداشته(Remove) و با Refresh ، یا از قسمت Add new hardware در بخش کنترل پنل ( Control panel ) درایور یا راه انداز مناسب و صحیح آنرا نصب نمایید. (براى مشاهده جزئییات نصب یک سخت افزار در صورت لزوم به جزوه آموزش نصب و راه اندازى ویندوز و تنظیمات کامپیوتر از همین سرى جزوات مراجعه نمایید.)
توجه نمایید که بعد از نصب کارت شبکه، آیکون Network Neighborhood در روى میز کار (Desktop ) مشاهده خواهد شد که بعدا به توضیح تنظیم آن خواهیم پرداخت.

از آنجاییکه ما معمولا دو نوع شبکه BNC و HUB را مورد استفاده قرار می دهیم بر روی اکثر کارتها جهت اتصال هر دو نوع رابط وجود دارد.
1. شبکه BNC
2. شبکه Hub

شبکه سرى یا BNC
در شبکه BNC کامپیوترها بطور سری به هم متصل می شوند و در صورتی که شبکه و سیمهای ارتباطی یک کامپیوتر خراب شود باعث از کار افتادن بقیه شبکه نیز خواهد گردید. رابط BNC که به شکل یک استوانه مِباشد دارای دو برآمدگِی مِی باشد.( مانند شکل)

در ابتدا و انتهای سیمهای رابط این نوع شبکه یک عدد رابط به نام به نام BNC پرچ شده است که جهت اتصال به سیمها و کامپیوترهای دیگر در سر هر کدام از آنها یک عدد T-Connector قرار می دهند همانطور که در شکل مشاهده می نمایید در سر تی ها برآمدگی و ی شکافها و فرورفتگیهاِی جهت برقرار اتصال با هم وجود دارد و شما بایست بطور دقیق هنگام اتصال دو قسمت به هم ، شکافها یا فرورفتگی ها را با برآمدگیهای قطعه مقابل چفت نمود و با یک بار چرخش آنرا قفل نمایید تا سفت شود.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • ali mo
  • ۰
  • ۰

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله ارائه واصول نمایش فرش در موزه های دائمی با word دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله ارائه واصول نمایش فرش در موزه های دائمی با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود مقاله ارائه واصول نمایش فرش در موزه های دائمی با word

مقدمه
ارائه واصول نمایش فرش در موزه های دائمی
فضای فیزیکی موزه
محل و ساختمان موزه
تالار های نمایشی
نور در تالار های نمایش
دیوار و کفپوش تالارها
انبار و مخزن
نحوه و ارائه نمایش آثار در فضای موزه
نحوه و ارائه نمایش آثار در داخل ویترین
نمایش آثار در فضای باز
منابع و مآخذ

مقدمه

نقش حیاتی موزه ها در جوامع بشری نقشی بدیع، ماندگار و مروج ناب ترین پدیده های فرهنگی است. موزه ها از معدود مراکز حفظ یادگاران نسل گذشته و در حقیقت فرزندان هنر و تاریخ هستند. هر یک از این اشیا در عین بی زبانی به هزار زبان سخن می گویند؛ زیرا اسناد معتبری از هنر، فرهنگ و تاریخ را ارایه می دهند
موزه کلمه ای یونانی است که از “موزیون ” به معنای مجلس فرشتگان بر گرفته شده است. به طور کلی موزه به مجموعه ای از آثار و اشیایی اطلاق می شود که در محل یا عمارتی نگه داری و به معرض نمایش گذاشته شوند

ارائه واصول نمایش فرش در موزه های دائمی

موزه فرش ایران در طول سالیان فعالیت خود را از سال 1356 فعالیت های متعدد را برای حفظ و ارئه شاهکارهای دستباف ایرانی به علاقه مندان در سراسر جهان کرده است وجود فرش ها و قالیچه های مصور از دیگر جذابیت های نمایشگاه های دائمی و موزه فرش تهران است که بخش هایی از ادبیات و اسطوره ها و مذهب و فرهنگ و هنر غنی و ماندگار را در قالب تار و پود فرش ها به تصویر می کشد


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • ali mo
  • ۰
  • ۰

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود ?پروژه بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس و دستیابی به آن در ویژوال بیسیک و پروژه با word دارای 71 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود ?پروژه بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس و دستیابی به آن در ویژوال بیسیک و پروژه با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود ?پروژه بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس و دستیابی به آن در ویژوال بیسیک و پروژه با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود ?پروژه بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس و دستیابی به آن در ویژوال بیسیک و پروژه با word :

بخشی از فهرست دانلود ?پروژه بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس و دستیابی به آن در ویژوال بیسیک و پروژه با word

مقدمه 2
بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس 7
دستیابی داده در ویژوال بیسیک 6 40 پروژه 51

ظهور کامپیوتر انقلابی در اجتماع امروز پدید آورده است که برخی اهمیت آن را به مراتب بیش از انقلاب صنعتی که در قرن هجدهم میلادی در اروپا آغاز گردیده می دانند. زیرا اختراع ماشین بخار و سایر ماشین هایی که به دست بشر ساخته شده و بوسیله او به خدمت گرفته شده اند جایگزین کار بدنی یا به عبارتی مکمل نیروی بازوان انسان شده اند، درحالیکه کامپیوتر به مدد مغزانسان شتافته است.امروزه کامپیوترها اعمالی را انجام میدهند که در گذشته فقط مغز از عهده انجام آنها بر میآمد.
دراینکه مغز به عنوان کنترل کننده وفرمانده کلیه حرکات انسان دارای اهمیت فوق العاده زیادی میباشد ،هیچ شکی نیست وهمین امر یعنی متکامل بودن مغز است که انسان را اشرف مخلوقات کرده است.
لذا اهمیت ماشینی که بتواند بخشی از کار مغز را انجام دهد، آشکار میگردد و از اینروست که غالبا کامپیوتر را مغز الکترونیکی نامیده اند.
صرف نظر از اینکه اصطلاح مغز الکترونیکی تا چه اندازه صحیح و دقیق است، می توان در هر صورت جنبه هایی از حقیقت را در آن یافت، زیرا انسان و کامپیتر هر دو روی اطلاعات عملیات وپردازش انجام می دهند. درست است که انسان در مواردی همچون درک، تفسیر، ساختن مفاهیم جدید قضاوت و انجام عملیات با مدریت انعطاف پذیر به کامپیوتر برتری دارد ولی این ماشین نیز به نوبه خود از امتیازات و ویژگیهای خاصی همچون دقت، سرعت ذخیره سازی حجم زیادی از اطلاعات و خستگی ناپذیری برخوردار است که در چنین مواردی از انسان پیشی می گیرد.
کامپیوتر در طول چند دهه ای که از عمرش می گذرد چنان آثار اجتماعی وفرهنگی گسترده وعمیقی در جوامع بشری بر جای گزارده است که این امر خود موجب پیدایش خبرهای تازه در تاریخ بشر شده است. این جنبه از تمدن را به نام های گوناگون از جمله تمدن انفورماتیک خوانده اند و این بدان معناست که کامپیوتر به همراه تکنولوژی های پیشرفته دیگر، راه را برای تکوین جامعه جدید باز کرده است که بیش از هر چیز می توان آنرا جامعه اطلاعاتی نامید.
اهمیت کامپیوتر در دنیای امروز و همچنین پیش بینی اهمیت آن در جوامع آینده بر کسی پوشیده نیست. به جرأت می توان گفت که بسیاری از موفقیت های حاصله در سال های اخیر در زمینه های مختلف علمی بدون یاری کامپیوتر هرگز میسر نمی گردید .
امروزه کامپیوترها حرکت فضاپیماها را در اعماق کهکشان کنترل می نمایند. بر ترافیک شهر ها نظارت داشته کارهای بانک داری انبار داری آماری و ... را انجام می دهند و بدین ترتیب گره گشای تحقیقات فضایی، پزشکی، هوا شناسی و ... می باشند .
امروزه همزمان با شخصی که درمحلی ویا اداره ای مشغول به کار است، صد ها امور دیگر از قبیل صدور صورتحساب آب، برق، گاز، تلفن، گرداندن امور جاری کتابخانه ها، هتل ها، شرکت های بیمه، امور انتظامی، خبرگذاری ها، کارخانجات و... برعهده کامپیوتر ها است که در هر یک از آنها به خوبی به عنوان یک وسیله بسیار موثر و تعیین کننده ایفای نقش می کند .
یکی از محل هایی که کامپیوتر در آن مورد استفاده قرار می گیرد، در بنگاه های معاملات ملکی می باشد. به این صورت که اطلاعات املاک مشتریان از قبیل نوع ملک، متراژ آن، قیمت هر متر، مربع یا قیمت پیش پرداخت وپرداخت ماهیانه، آدرس آن وفیلم یا عکس مربوط به ملک و سایر اطلاعات مربوط به آن در کامپیوتر ذخیره می شود و با مراجعه مشتری دیگری می توان با سرعت و دقت بسیار بالا مورد مناسبی برای او یافت و در اختیار مشتری نهاد.
از این رو بنده تصمیم گرفتم که پروژه نهایی خود را مکانیزه کردن سیستم یک بنگاه معاملات ملکی قرار داده تا بتوانم قدمی هر چند کوچک در بهبود وارتقاء این امر برداشته باشم.
برای این کار از بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس، جهت نگهداری اطلاعات و از زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک 6 ،جهت برنامه سازی و کنترل برنامه وساخت اینترفیس های مناسب استفاده شده است . اینکه چرا از این نرم افزارها استفاده شده است خود داستانی طولانی است . در اینجا فقط به بعضی از دلایل بسنده میکنم. مایکروسافت اکسس در بین سایر بانک های اطلاعاتی مانند SQLserver2000,Oracle دارای پیاده سازی آسان تر و همچنین نگهداری ساده تر میباشد . همچنین برنامه هایی که بانک اطلاعاتی آنها اکسس میباشد، دیگر نیازی به نصب نرم افزار اکسس ندارند.
زبان ویژوال بیسیک 6 که آن نیز محصول غول نرم افزاری جهان یعنی مایکروسافت است نیز بدلیل سازگاری مناسب با اکسس و در عین سادگی دارای قدرت بالا در اداره بانک های اطلاعاتی میباشد که آنرا در رده مناسب ترین زبان های برنامه سازی بانک اطلاعاتی قرار داده است . به همین خاطر این کتاب را در 3 قسمت تقدیم خوانندگان آن می نمایم .
ابتدا کمی درباره کار با بانک اطلاعاتی اکسس صحبت خواهیم کرد، سپس در مورد رابطه ویژوال بیسیک و اکسس وچگونگی دستیابی داده های اکسس در ویژوال بیسیک وکار با آنها صحبت می کنیم و در انتها مروری بر پروژه خواهیم داشت . امیدوارم که از بنده بپذیرید .
با امید به یاری خداوند متعال و با سعی و تلاش وهمچنین با بهره گیری از کمک ها و راهنمایی های ارزش مند اساتید بزرگوارم، قدم در این راه می گذارم .
در آخر لازم میدانم از راهنمایی ها، کمک ها وهمکاری های صمیمانه استاد عزیز و بزرگوارم جناب آقای دکتر محرابیان تشکر و قدردانی نمایم .
همچنین از همکاری و راهنمایی های جناب آقای مهندس نجفی زاده، مدیر گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس، کمال تشکر را می نمایم .
بانک اطلاعاتی مایکروسافت اکسس
الف ‌- تعریف دادهData :
هرگونه اطلاعات لازم و کاربردی درباره یک موجودیت را یک داده می‌گویند.
ب‌- تعریف Fild :
به هر ستون یک جدول که در بر گیرنده کلیه اطلاعات مربوط به آن ستون می‌باشد و بخشی از یک موجودیت را تشکیل میدهد فیلد گفته می‌شود.
ت‌- تعریف Rcord :
به هر سطر یک جدول که اطلاعات مربوط به یک موجودیت را نشان می‌دهد ، رکورد گویند.
ث‌- تعریف پایگاه داده‌ای ارتباطی:
پایگاه داده‌های ارتباطی، مجموعه‌ای از جدول‌های داده است که یک فیلد مشترک در هر یک از جدولهای موجود دارد و از طریق آن می‌توان داده‌ها را بهم ربط داد.به این مدل از پایگاه داده‌ها ، پایگاه داده‌های ارتباطی RelationShip می‌گویند.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • ali mo
  • ۰
  • ۰

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله انواع موتورهای جستجو با word دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله انواع موتورهای جستجو با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله انواع موتورهای جستجو با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله انواع موتورهای جستجو با word :

انواع موتورهای جستجو

تا این اواخر و تا قبل از سال 1997 ، Alta Visa عملکرد وسعیی در ارائه صفحات اینترنتی داشته است . ارائه این صفحات مدت طولانی نیست .
صفحات ثبت نام (Register) شده به نظر می رسد که دارای امتیاز بالایی است یا برای ثبت نام در دومین مرحله امتیازی کسب می شود اما مشکلی که در Alta Visa وجود دارد این است که لیستهای بازگشتی به Alta Visa هیچ رابطه ای با موتورهای جستجوی دیگر ندارد و این کار باعث می شود افرادی را که در زمینه تجاری فعالیت می کنند گیج کرده و یا کار آنها را خنثی می کنند متاسفانه بسیازی از استفاده کنندگان Alta Visa ازاین مورد رنج می برند .

ما احساس می کنیم که تا زمانی که نتایج حاصل از جستجو هیچ ارتباطی به یکدیگر نداشته باشد هر جستجوگر مجبور به صرف زمان زیادی است تا بتواند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کند . بنابراین هر کسی تمایل دارد که بتواند اطلاعات قابل قبولی را با صرف کمترین زمان بدست
آورد .

مشخصات Alta Visa :
Alta Visa دارای 30 میلیون صفحات شاخص است . اگر چه که ما بیشتر اوقات صفحات نامناسب را حذف می کنیم با وجود درصد بالایی از مصرف کنندگان ما احساس می کنیم که Alta Visa باید دارای یک شیوه بازاریابی مناسب باشد.

( MEta ):
Alta Visa از ‏Tag حمایت می کند ‏Tag به معنی کلمات کلیدی و توضیح مربوط به آن است لطفاً اختلاف بین کلمات کلیدی و توضیحات را به خاطر بسپارید؟
استفاده از ( Meta ) کلمات کلیدی اخیراً با وجود صفحات Topscoring کمتر استفاده می شود این موضوع نشان می دهد که Alta Visa ممکن است که استفاده از کلمات کلیدی را یا حداقل کلمات کلیدی تکراری را کمرنگ کند . در صورتی که از کلمات کلیدی خواستید استفاده آنها را بیشتر از یکبار بکار نگیرید «‌حتی با وجود اهمیت موضوع »
در صورت وجود برچسبهای توصیفی ( Meta ) شما باید از آنها برای توصیف صفحه خود استفاده نمایید شانس شما برای دادن یک خلاصه معنی دار از صفحات جستجو به وسیله استفاده از ( Meta ) افزایش خواهد داشت و Alta تاوان این کار را می هد.

به روز کردن اطلاعات : بصورت ماهیانه
زمان میانگین برای واگذاری:
به طور معمول 6 تا 8 هفته برای واگذاری و ثبت نام در Alta به طول می انجامد برای ثبت نام کردن به سایت زیر مراجعه کنید:
http :// www.AltaVisa. degetal. com
با به سایت www. Alta Visa و بعد بر روی URI کلیک کنید .

«عنوان ها :
Alta Visa دارای عناوین چندگانه است اما به غیر از Alta Visa بقیه کمتر استفاده می شود و در بالای صفحات یافت می گردد و ما آنها را معرفی نمی کنیم . شما بایدتنها از کلمات کلیدی تنها یک بار استفاده کنید . عناوین طولانی که شامل کلمات کلیدی متفاوت است تاثیر بیشتری خواهد داشت . نکته اصلی که در مورد Alta Visa باید به خاطر بسپارید این است که از بهترین کلمات کلیدی برای عناوین صفحه خود استفاده کنید.»
این روش در صورتی که شما تمایل داشته باشید به مرحله بالایی در موتورهای جستجو دست پیداکنید بسیار کامل است .

اطلاعات معمولی :
در Alta Visa، عناوین همه چیز است ! در صورتی که مردم از صفحه جستجویی استفاده کنند که عنوان نداشته باشد آن صفحه از لحاظ رتبه در سطح پایینی قرار دارد.
مشکلی که در استفاده از عناوین طولانی از اهمیت کلمات کلیدی کاسته می شود بنابراین بهترین راه حل این است که شما چند صفحه المثنی با URI متفاوت و عناوین متفاوت ایجاد کنید تا به کمک آن شانس خود را در پیدا کردن بهترین عبارت / کلمه کلیدی برای جستجو سرویسها وتولیدات مورد نظر خود ، بالا ببرید .

در حقیقت بیشتر صفحات در Alta Visa شامل تعداد اندکی از کلمات کلیدی (در متنهای موجود در صفحات جستجو )هستند .بدین معنی که کلمات کلیدی تنها یک بار و نهایتاً 2 بار درتمام صفحه به چشم می خورد . کلمات کلیدی را در بالای صفحه قرار دهید … و بهتر است که این کلمات بین برچسبهای ( Headline ) باشند.

چرا که Alta Visa کلمات کلیدی را جستجو می کند که نزدیک به بالای صفحه و یا در بالای صفحه قرار گرفته باشند یکی دیگر از حقه هایی که می توان بر روی آن کار کرد این است که از (نظریه !) استفاده شود این کلمه برای بهتر کردن موقعیت کلمه کلیدی به همراه آن می آید. با این کار شما می توانید برای صفحات خاص تا حتی 30 کلمه کلیدی تکراری استفاده کنید البته با برچسب (نظریه!) در هنگام استفاده از Alta Visa موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

در ( عنوانها )‌بیشتر از یک بار از کلمات کلیدی استفاده نکنید از کلمات کلیدی استفاده کنید از کلمات کلیدی ، عبارتهای کلیدی و حتی spmdexing تنها به استفاده از برچسب (نظریه !) استفاده نمایید .


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • ali mo
  • ۰
  • ۰

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله انتقال قدرت با word دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله انتقال قدرت با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله انتقال قدرت با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله انتقال قدرت با word :

انتقال قدرت

کلاچ وسیله ایست برای انتقال حرکت چرخشی از یک شفت به شفت دیگر. کلاچ در واقع یک وسیله قطع کردن و یا وصل کردن است که در سیستم‌های انتقال نیرو بکار می‌رود. اصولاً در سیستم‌های انتقال نیرو، توان و نیروی تولید شده در موتور برای استفاده به شکلی دیگر و یا استفاده در جایی دیگر نیاز به جابجایی و انتقال دارد. حال برای آنکه بتوان بر روی این انتقال نیرو کنترلی را اعمال کرد. ساده‌ترین راه استفاده از یک کلاچ است تا هر زمان که نیاز به توقف انتقال نیرو باشد، این عمل انجام پذیرد.
کلاچ یک اتصال اصطکاکی میان موتور اتومبیل به عنوان منبع تولید توان و جعبه دنده اتومبیل برقرار می‌کند. در حالی که کلاچ اتومبیل درگیر است توان از موتور به جعبه دنده و از آنجا به چرخها انتقال می‌یابد. لیکن گاهی لازم می‌شود که دنده مورد استفاده در جعبه دنده ماشین بر حسب شرایط جاده و سرعت حرکت ماشین تغییر کند. برای آنکه بتوان این تغییر را به راحتی انجام داد، ابتدا لازم است که توان را از چرخ دنده‌های موجود در جعبه دنده قطع کرد. برای قطع کردن این ارتباط توانی میان جعبه دنده و موتور از کلاچ استفاده می‌شود. این کار برای راننده اتومبیل می‌تواند به‌راحتی فشاردادن یک پدال به کمک پای خویش باشد. لیکن فشار دادن این پدال پایی باعث فاصله گرفتن محور جعبه دنده از صفحه در حال چرخش موتور (فلایویل) خواهد شد. بوجود آمدن فاصله، معادل است با قطع ارتباط و انتقال توان. در این حالت راننده برای مدت کوتاهی پدال کلاچ را نگه می‌دارد و در حالی که جعبه دنده تحت هیچ نیروی خاصی قرار ندارد دنده مناسب را انتخاب کرده و جعبه دنده را در آن دنده مطلوب قرار می‌دهد و سپس پدال کلاچ را رها می‌کند. در این حالت انتقال توان از موتور به جعبه دنده دوباره از سر گرفته خواهد شد.
ویژگیهای لحاظ شده در طراحی بهینه کلاچ
جهت طراحی بهینه کلاچ باید موارد گوناگونی را در نظر گرفت که در زیر به آنها اشاره می کنیم:
– انتقال ماکزیمم گشتاور : طراحی کلاچ باید بگونه ای باشد که بتواند 125 تا 150 درصد ماکزیمم گشتاور تولیدی موتور را منتقل کند.
– درگیری و خلاصی تدریجی : کلاچ و سیستمهای عملگر آن باید بگونه ای طراحی شوند که حین خلاصی و درگیری صفحات کمترین تکان را به خودرو منتقل کند.
– پخش سریع حرارت تولید شده : حین درگیری کلاچ بعلت وجود لغزش در ابتدای امر، گرمای زیادی تولید می شود که باید به طرقی دفع شود.
– بالانس دینامیکی : چون کلاچ عضو دوار متحرک است، بنابراین در سرعتهای زیاد جهت جلوگیری از بوجود آمدن نیروهای جانبی باید از لحاظ دینامیکی بالانس باشد.
– استهلاک نوسانات : طراحی کلاچ باید به گونه ای باشد که سبب از بین رفتن نوسانات انتقالی از موتور به سیستم انتقال قدرت و نوسانات انتقالی از چرخها به موتور شود.
– ابعاد کلاچ : از لحاظ ابعادی، کلاچ باید کمترین فضای ممکن را اشغال کند.
– اینرسی : قطعات متحرک کلاچ باید کمترین اینرسی ممکن را داشته باشند.
– سادگی در تعویض و تعمیر : تعویض قطعات و تعمیر آنها باید به سادگی صورت گیرد.
– سهولت در عملکرد کلاچ نزد راننده : عمل کلاچ گیری و تعویض دنده نباید برای راننده حالت خسته کننده و طاقت فرسایی داشته باشد.
انواع کلاچ
بدون لغزش : این نوع کلاچها دو حالت دارند؛ حالت خلاصی و حالتی که کلاچ کاملاً درگیر است. بنابراین در این حالت لغزش یا سایش در کلاچ به هیچ عنوان مشاهده نمی شود. (شکل1-1)
یکطرفه : این کلاچها در گردش از یک طرف همانند کلاچ بدون لغزش عمل می کند، اما اگر چرخش در جهت مخالف صورت گیرد دو صفحه کاملاً روی هم سر می خورند و هیچگونه انتقال نیرویی صورت نمی گیرد؛ بنابراین در این کلاچها گشتاور تنها از یک طرف منتقل می شود. (شکل1-1)

شکل1-1 (الف)کلاچ بدون لغزش (ب)کلاچ یکطرفه
اصطکاکی : اساس عملکرد این کلاچها درگیری دو صفحه دارای ضریب اصطکاک نسبتاً بالاییست که این درگیری سبب انتقال نیرو از یکی از صفحات به صفحه دیگر می شود. انواع مورد استفاده این نوع کلاچها شامل دیسکی، مخروطی، صفحه ای و تسمه ای می باشد.
هیدرولیک : در این نوع کلاچها نیرو از یکی از صفحات به سیال و سپس از سیال به صفحه متحرک مورد نظر منتقل می شود.
از میان انواع کلاچهای فوق تنها دو نوع آخر در خودروهای امروزی مورد استفاده قرار می گیرد .
کلاچ اصطکاکی
این نوع کلاچها به پنج نوع عمده زیر تقسیم می شوند :
– کلاچ مخروطی
– کلاچ تک صفحه ای
– کلاچ چند صفحه ای
– کلاچ نیمه گریز از مرکز
– کلاچ گریز از مرکز

کلاچ مخروطی Con Clutch) )
در این کلاچها همانگونه که از اسم آن پیداست سطوح اصطکاکی به شکل مخروطی هستند. هنگامی که کلاچ در گیر می شود، گشتاور از طریق فلایویل که سطح داخلی آن به شکل مخروطی است به سطح مخروطی دیگری که درون فلایویل جای می گیرد منتقل می شود. (شکل1-2) برای خلاص کردن کلاچ نیز سطح مخروط خارجی کمی از درون فلایویل بیرون کشیده می شود تا تماس دو سطح قطع شود.

شکل1-2 کلاچ مخروطی
مزایا : برای فشار یکسان وارده بر پدال، نیروی اعمالی برروی سطوح اصطکاکی در این حالت بزرگتر از نیروی محوری اعمال شده نسبت به کلاچ صفحه ای است.
معایب : اگر زاویه مخروط کوچکتر از حدود 20 درجه انتخاب شود، ممکن است حالت خود قفلی پیش بیاید و جدا کردن دو سطحی که با هم در حالت چرخش هستند مشکل شود.

کلاچ تک صفحه ای (Single Plate Clutch)
در این نوع کلاچ، صفحه اصطکاکی بین فلایویل و صفحه فشارنده نگهداشته می شود و نیروی اعمالی توسط صفحه فشارنده سطوح را به هم می چسباند. این نیروی اعمالی از طریق یک پدال که بوسیله پای راننده فشرده می شود بوجود می آید. (شکل1-3) این نیرو سبب فشرده شدن انگشتی متصل به صفحه فشارنده می شود و بدین ترتیب نیرو از پای راننده به صفحه اصطکاکی منتقل می شود. (شکل1-4)

شکل1-3 کلاچ تک صفحه ای
مزایا : در این نوع کلاچ تعویض دنده نسبت به کلاچ مخروطی آسانتر است، زیرا جابجایی پدال در این حالت کمتر است و همچنین مانند کلاچ مخروطی مشکل قفل شدن در این حالت وجود ندارد.
معایب : فنرها در این نوع کلاچ نسبت به حالت مخروطی باید سختی بیشتری داشته باشند و در نتیجه نیروی فشارنده بزرگتری مورد نیاز است.

شکل1-4 (الف)اجزا یک کلاچ تک صفحه ای (ب)نمونه یک کلاچ تک صفحه ای با فنر فشاری
کلاچ تک صفحه ای با فنر دیافراگمی (Diaphragm Spring Clutch )
اساس کار این نوع کلاچها همانند کلاچ تک صفحه ای است با این تفاوت که در اینجا بجای فنرهای پیچشی از فنر دیافراگمی استفاده می شود؛ این فنرها در حالت عادی به شکل مخروط ناقص هستند، اما هنگامی که فشرده می شوند حالت تخت به خود می گیرند. (شکل1-5)

شکل1-5 فنر دیافراگمی و نمونه ای از کلاچ دیافراگمی
مزایا : به علت ذخیره انرژی در امتداد شعاعی طرح نهایی این کلاچ در امتداد محوری به مراتب کوچکتر و جمع و جورتر خواهد بود. فنر دیافراگمی در مقایسه با فنرهای تخت کمتر تحت تاثیر نیروی گریز از مرکز قرار می گیرند، لذا برای استفاده در دورهای بالاتر مناسب تر می باشند. در این طرح فنر دیافراگمی هم بعنوان فنر فشارنده و هم بعنوان قطعه ناخنی عمل می کند، لذا این قطعات از سیستم حذف شده اند و باعث کاهش وزن کل و سر و صدای سیستم می شوند. در مورد فنر مارپیچی رابطه نیرو و جابجایی فنر خطی است. لذا با سایش صفحات اصطکاکی، به نسبت مقدار نیروی فشارنده آنها نیز کاهش می یابد. در حالیکه در مورد فنر دیافراگمی این رابطه غیر خطی بوده و می توان آن را به نحوی طراحی نمود که حساسیت کمتری به سایش داشته باشد. (شکل1-6)
معایب: نیروی فنر دیافراگمی نسبت فنرهای پیچشی کمتر است، بنابراین فقط در ماشینهای سبک می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

شکل1-6 منحنی نیرو-جابجایی برای فنرهای مارپیچی و دیافراگمی
عملکرد این کلاچ همانند کلاچ تک صفحه ای است با این تفاوت که در اینجا بجای یک صفحه کلاچ، به تناسب گشتاور انتقالی مورد نظر از چندین صفحه اصطکاکی استفاده می شود. (شکل1-7) این امر باعث می شود که کلاچ بتواند گشتاور بزرگتری را منتقل کند. بنابراین این کلاچها بیشتر در خودروهای سنگین یا خودروهای مسابقه ای که به انتقال گشتاور بزرگتری نیاز دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

شکل1-7 نمونه ای از کلاچ چند صفحه ای
کلاچ نیمه گریز از مرکز (Semi-Centrifugal Clutch )
در این نوع کلاچها، فنرها برای انتقال گشتاور در سرعتهای معمولی طراحی می شوند، در حالیکه در سرعتهای بالاتر نیروی گریز از مرکز به انتقال گشتاور کمک می کند. (شکل1-8) در این کلاچها نیروی گریز از مرکز از طریق وزنه هایی بوجود می آید که همراه سایر اجزا دوار کلاچ می گردند. (شکل1-9)


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • ali mo
  • ۰
  • ۰

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود تحقیق اوضاع جغرافیایی شهر سلطانیه با word دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق اوضاع جغرافیایی شهر سلطانیه با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق اوضاع جغرافیایی شهر سلطانیه با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقیق اوضاع جغرافیایی شهر سلطانیه با word :

شهر سلطانیه در 47 کیلومتری سمت شرق زنجان قرار گرفته است. این منطقه از شمال به بخش طارم علیا، از غرب به بخش حومه از شهرستان زنجان، از جنوب به شهرستان خدابنده و از شرق به شهرستان ابهر محدود بوده و 940 کیلومتر مربع وسعت دارد. این بخش دارای 33 روستا و 25770 نفر جمعیت است. مهمترین وجه مشخصه سلطانیه پس از مسائل مربوط به ارزشهای تاریخی وجود چمن معروف سلطانیه است. این چمن قسمتی از فلات زنجان- ابهر را در برگرفته و از فاصله گرفتن دو رشته ارتفاعات موازی که در جهت شرقی- غربی ممتداند، تشکیل گردیده و دارای 35 کیلومتر مربع وسعت است.

پیشینه تاریخی سلطانیه:
با مطالعات باستان شناسی روشن شده که در داخل چمن سلطانیه شش محوطه باستانی بدین ترتیب وجود دارد. تپه تاریخی یوسف آباد، تپه تاریخی قلعه، محوطه شهر سلطانیه، تپه تاریخی نور، تپه تاریخی چمن. بررسی در عناصر و یافته های اتلال مزبور گویای این واقعیت است که منطقه مزبور از اواخر هزاره دوم قبل از میلاد تا حمله مغول مورد استفاده اقوام مختلف بوده است. بنابراین قول حمدالله مستوفی که سلطانیه را قبل ا زحمله مغول غیر مسکون دانسته با تردید مواجه می گردد. به استناد متون تاریخی این منطقه قبل از استقرار مغول شهر ویاژ یا شهر ویاز نامیده شده است. ولی آنچه که مسلم و روشن است، پس از حمله مغول و استقرار طایفه ای از آنها در این محل آ« را قنقور النگ نام گذاری کرده اند.
این منطقه (قنقور النگ) به علل گوناگون در دوره های مختلف ایلخانی مورد توجه و محل یا یلاق بوده است. سلطانیه ابتداء در دوران ارغون خان (683-690) به پایتختی انتخاب گردید. سیاستمداران ارغون در انتخاب این محل به پایتختی از نظر سیاسی و سوق الجیشی راه صوابی پیموده اند، زیرا قنقور النگ نسبت به م تصرفات غربی امپراعتوری ایلخانی مرکزیت داشت.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • ali mo
  • ۰
  • ۰

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود طرح(کارآفرینی) طرح توجیهی پرورش مرغ گوشتی با word دارای 19 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود طرح(کارآفرینی) طرح توجیهی پرورش مرغ گوشتی با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود طرح(کارآفرینی) طرح توجیهی پرورش مرغ گوشتی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود طرح(کارآفرینی) طرح توجیهی پرورش مرغ گوشتی با word :

عملیات طرح :
شامل:
1ـ ساختمانها و تاسیسات هزینه‌های مورد نیاز طبق جدول شماره 1
2ـ تجهیزات و تأسیسات و هزینه های مورد نیاز طبق جدول شماره 2
3ـ پرسنل شاغل در طرح طبق جدول شماره 3
4ـ هزینه های جاری طبق جدول شماره 4
5ـ تولیدات طرح طبق جدول شماره 7
6 - پیش بینی حساب سود و زیان طبق جدول شماره 8
تامین مواد غذایی مورد نیاز مورد نیاز مردم به خصوص در کشورهای جهان سوم به یکی از مهمترین مسائل آن کشورها تبدیل شده است . با توجه به افزایش روز افزون جمعیت جهان و نیز افزایش سطح بهداشت و کاهش مرگ ومیر و نیاز روز افزون آدمی به مواد غذایی سبب شده است تا بشر به دنبال منابع غذایی دیگر و جدید باشد که یکی از این منابع گوشت طیور می باشد . از مهمترین مسائلی که سبب رشد چشمگیر صنعت پرورش طیور گشته است ارزش غذایی بالای گوشت طیور ، کم بودن افت پس از کشتار ، سالم وبهداشتی بودن گوشت طیور ، قابلیت هضم وجذب بالا ، سرعت رشد سریع ، صرفه جویی در جایگاه و زمین و برگشت سریع سرمایه می باشند .
هدف از اجرای این طرح گردش سرمایه در کشور ، ارز آوری ، تولید و بهره وری ، تامین بخشی از پروتئین حیوانی مورد نیاز کشور ، خودکفائی در زمینه تولید گوشت سفید و استفاده از نیروهای جوان و متخصص جهت استحصال گوشت مرغ طی 5 دوره پرورش جوجه یکروزه می باشد .
مقدمه :
روند رو به افزایش جمعیت کشور ایجاب می کند که تولیدات متناسب با نیاز های غذایی بهبود و افزایش یابد ، که در این راستا نقش تولیدات گوشت سفیدبر همگان روشن است .بدیهی است گوشت مرغ به سبب مزیتهای فراوانی که دارد به عنوان منابع تامین پروتئین می تواند در کشور مطرح و نیاز عمومی را در این زمینه مرتفع نماید.
هدف اصلی این طرح استحصال بخشی از تولیدات گوشت مرغ استان طی 5 دوره پرورش جوجه یکروزه در سال می باشد که جوابگوی بخشی از سرانه مصرف پروتئین در استان خواهد بود . همچنین این قبیل طرح ها سبب اشتغال تعدادی از افراد و تامین معیشت خانوارهای آنها می باشد و کود تولیدی حاصله نیز در خصوص تقویت اراضی زراعی دارای استفاده می باشد .
خلاصه طرح :
با توجه به اینکه پرورش مرغ گوشتی نسبت به پرورش سایر حیوانات و طیور دارای امتیازات و خصوصیات منحصر به فرد می باشد ، لذا فعالیت در این رشته دارای صرفه اقتصادی بوده و به پاره ای از امتیازات به شرح زیر اشاره می گردد :
- نسبت ضایعات در گوشت مرغ در مقایسه با سایر دام ها کمتر است ، به طوری که در گوشت گوسفند ضایعات حدود 50 % و در مرغ حدود 25 % است .
- کوشت مرغ از نظر هضم و جذب بهد از گوشت ماهی بهتر از سایر پروتئین ها است .
- پرورش مرغ به آسانی امکان پذیر است و در محیط محدود تعداد زیادی را می توان پرورش داد .
- سرعت رشد مرغ نسبت به سایر دام ها بیشتر است به طوری که یک جوجه به وزن حدود 50 گرم بعد از 6 تا 8 هفته به حدود 40 برابر وزن خود خواهد رسید .
- ضریب تبدیل جیره غذائی به گوشت در مرغ نسبت به سایر دام ها بالا بوده به طوری که در مرغ های اصلاح شده این ضریب 2 تا 2/2 و در گوساله و گاو بین 6 تا 9 % متغیر است .
توجیه فنی طرح :
نکات ویژه در بررسی فنی طرح های نیمچه گوشتی شامل مدت روشنایی ، فضای لازم جهت نگهداری نیمچه ها ، حرارت لازم ، تهویه و میزان خوراک و جیره غذایی مناسب ، میزان املاح مجاز موجود در آب مصرفی ، واکسیناسیون و جلوگیری از آلودگی محیط سالن ها می باشد.
الف ) روشنایی : شدت نور در دو هفته اول بایستی به مقدار 4 وات برای هر مر مربع از سطح سالن پرورش در نظر گرفته شود و پس از دو هفته بایستس این مقدار روشنایی را کم نمود تا در هفته های آخر به میزان 2 وات در هر متر مربع کاهش داد . مدت روشنایی در 3 روز اول 24 ساعت و ازروز چهارم تا کشتار حداکثر 22 ساعت در نظر گرفته می شود .
ب ) فضای لازم جهت نگهداری و پرورش : فضای لازم با توجه به سن آنها متغیر است که بایستی میزان سطح مورد نیاز را جهت افزایش راندمان تولید و ضریب تبدیل مورد تاکید قرار داد . برای جوجه های یکروزه تا 8 هفته در هر متر مربع از سالن 16 تا 20 قطعه در نظر می گیرند و برای جوجه های 8 هفته تا 12 هفته در هر متر مربع 10 تا 12 قطعه نیمچه در نظر گرفته می شود .
ج ) حرارت لازم : تامین حرارت لازم در واحد های پرورش نیمچه گوشتی نقش مهمی را ایفاد می کند . گرما به وسیله مادر مصنوعی با سوخت گاز یا برق و یا به وسیله بخاری برقی ،نفتی ، گازوئیلی و هیتر تامین می شود . میزان درجه حرارت مناسب برای جوجه ها در سنین مختلف متغیر و بر اساس جدول ذیل می باشد :

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • ali mo
  • ۰
  • ۰

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله در مورد میدان مغناطیسی زمین با word دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله در مورد میدان مغناطیسی زمین با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله در مورد میدان مغناطیسی زمین با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله در مورد میدان مغناطیسی زمین با word :

میدان مغناطیسی زمین

دید کلی
در هر نقطه‌ای در نزدیکی سطح زمین ، عقربه مغناطیسی آویزان از رشته یا واقع روی یک نقطه به ترتیب خاصی سمت گیری می‌کند (تقریبا در جهت شمال به جنوب). این واقعیت مهم به این معنا است که زمین میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند، مطالعه میدان مغناطیسی زمین برای مقاصد عملی و علمی از اهمیتی اساسی برخودار است.

از زمانهای قدیم ، قطب نماها ، یعنی وسایلی بر اساس استفاده از میدان مغناطیسی زمین برای سمت گیری نسبت به چهار جهت اصلی ، بکار گرفته می‌شدند. قطب نمای مرسوم شامل یک عقره مغناطیسی و یک صفحه مدرج است و در جهت یابیها کاربرد وسیعی دارد.

از میدان مغناطیسی زمین چه استفاده‌هایی می‌شود؟
در دریانوردی و هوانوردی جدید ، دیگر قطب نمای مغناطیسی تنها وسیله‌ای برای سمت گیری و تعیین مسیر کشتی یا هواپیما نیست. برای این منظور وسایل دیگری نیز وجود دارد. با وجود این ، از اهمیت قطب نمای مغناطیسی به هیچ وجه کاسته نشده است. تمام کشتیها و هواپیماهای امروزی به قطب نمای مغناطیسی مجهزند. زمین شناسان ، شکارچیان و مسافران نیز از قطب نما خیلی استفاده می‌کنند. وجود میدان مغناطیسی زمین انجام پاره‌ای از بررسیهای مهم دیگر را میسر ساخته است. از آن جمله می‌توان از روشهای اکتشاف و مطالعه ذخایر آهن نام برد.

قطبهای مغناطیسی زمین
مغناطیس زمین
پیرامون زمین را میدان مغناطیسی که ماینوتسفر یا مغناطو کره نامیده می‌شود احاطه نموده است. باید توجه داشت که نقاط به هم رسیدن خطوط میدان مغناطیسی روی سطح زمین قرار ندارد، بلکه قدری از آن پایینتر هستند. همچنین قطبهای مغناطیسی زمین با قطبهای جغرافیایی آن منطبق نیستند. محور میدان مغناطیسی زمین ، یعنی خط مستقیمی که از هر دو قطب مغناطیسی می‌گذرد، از مرکز زمین نمی‌گذرد و از اینرو قطر زمین نیست. مغناطو کره توسط دو عامل مشخص می‌شود: انحراف مغناطیسی و شیب مغناطیسی.
انحراف مغناطیسی عبارت است از زاویه انحراف عقربه مغناطیسی از نصف النهار جغرافیایی مورد نظر. خطوط واصل نقاط دارای انحراف مغناطیسی مساوی که خطوط هم گوشه نام دارند، در جنوب و شمال قطبین مغناطیسی که مخالف قطبین جغرافیایی است، همگرا می شود. برخی از محققان ، عدم تطابق قطبهای مغناطیسی و جغرافیایی را به توزیع نایکنواخت خشکی و آب در زمین توجیه می‌نمایند.
شیب مغناطیسی عبارت است از زاویه میان عقربه مغناطیسی نسبت به افق (در نیمکره شمالی سر شمالی عقربه و در نیمکره جنوبی عقربه به افق متمایل می شود). ضمن حرکت از استوا به سوی قطبین ، شیب مغناطیس افزایش می یابد. خط واصل نقاط دارای شیب صفر استوای مغناطیسی نام دارد . استوای مغناطیسی ، استوای جغرافیایی را در دو نقطه، یکی با 169 طول شرقی و دیگری با 23 طول غربی به جنوب و در نیمکره شرقی به شمال منحرف می گردد. در قطبین مغناطیسی شیب به 90 می رسد.

مغناطش خود بخودی مواد در میدان مغناطیسی زمین
از مغناطش خودبخودی مواد در میدان مغناطیسی زمین استفاده‌های زیادی می‌شود. از جمله در ساخت مینهای مغناطیسی است که در عمق معینی زیر سطح آب قرار می‌دهند و با عبور کشتی از بالای آنها منفجر می‌شود. ساز و کاری که باعث صعود مین به سطح و انفجار آن می‌شود وقتی عمل می‌کند که عقربه مغناطیسی که می‌تواند حول میله‌ای افقی بچرخد، بر اثر میدان مغناطیسی کشتی که از بالای مین می گذرد، بتواند بگردد. معلوم شده است که کشتی همیشه خودبخود آهنربا می‌شود. برای محافظت در مقابل مینهای مغناطیسی دو روش بکار می‌برند:
مین روبی
این روش عبارت است از حمل مغناطیس نیرومندی که با طنابهای سیمی از هواپیمای در حال پرواز در ارتفاع کم در منطقه مین گذاری شده آویزان می‌شود. گاهی کابل سیمی دایره شکلی را بطور شناور روی آب قرار می‌دهند و جریانی از آن می‌گذرانند. بر اثر میدان مغناطیسی یا جریان ، ساز و کار مینها عمل می‌کند و بدون هیچ خسارتی منفجر می‌شوند.
خنثی سازی میدان مغناطیسی کشتی
این روش به این ترتیب است که حلقه هایی از سیم عایق بندی شده را به کشتی وصل می‌کنند و جریانی را از آنها می‌گذرانند، بطوری که میدان مغناطیسی این جریان مساوی و در خلاف جهت میدان مغناطیسی کشتی (که یک مغناطیس دائمی است) باشد. وقتی که این میدانها باهم ترکیب شوند، همدیگر را خنثی می‌کند و کشتی بدون اینکه ساز و کار مین را به کار اندازد از روی آن می‌گذرد.
آنچه باید بدانیم
• از مدتها پیش (قرن شانزدهم) معلوم شده است که شبکه پنجره قائم به مرور زمان آهنربا می‌شود.
• یکی از اولین پژوهشگران میدان مغناطیسی زمین ، گیلبرت (Gilbert) آزمایش زیر را در کتاب خود شرح داده است. اگر شخصی به یک میله آهنی که از شمال به جنوب قرار گرفته است با چکش بکوبد، میله آهنربا می‌شود.
• در تدارک پرواز به قطب شمال ، بیشترین توجه به سمت گیری هواپیما در نزدیکی قطب مبذول می‌شود، زیرا قطبهای مغناطیسی معمولی در این فاصله به کلی از کار کردن باز می‌ماند و عملا بدون استفاده هستند.

میدان مغنا طیسی زمین
از 400 سال پیش بشر می دانست که اگر ا هن ربا ئی را از نقطه ای بیاویزدهرکدام از دو سر ا هن ربا همواره در راستای شما ل و جنوب جغرا فیا ئی می ایستدقطبی از اهنربا که در راستای شمال جغرا فیایی است قطبN و دیگری را قطب S نا مید ند . و علت ان رفتا ر اهن ربا را وجود میدان مغنا طیسی زمین دانستند.
گیلبرت (1603-1544)یکی از فیزیکدانان پیشگامی بود که پی به وجود میدان مغنا طیسی زمین برد وی نشان داد که اگر میله اهنی را در راستای شمال وجنوب قرار دهیم وبررویش بکوبیم ان میله اهن ربا خواهد شد.وی همچنین برای اثبات وجودمیدان مغنا طیسی زمین یک اهنربا را درون کره ای قرار داد ونام ان راTerrllaکه به لاتین به معنای زمین کو چک بود گذاشت و سپس یک قطب نما را بر روی ان حرکت داد که مشاهده نمود اگر قطب نما بموازات سطح ترلا قرار گیرد جهت عقربه مغنا طیسی همواره ثا بت است . که نشان میداد عقربه تحت تاثیر میدان مغنا طیسی اهن ربای درون کره است.

در واقع کره زمین ما نند یک اهنربا ی قوی عمل می کند که قطب N ان در جنوب جغرا فیا ئی قرار دارد( که می تواند قطب S اهن ربا ها را به سمت خود منحرف کند ) و قطب S اهن ربای درون زمین در شمال جغرافیا یی قرار دارد (که قطب N اهن ربا را به سمت خود منحرف سا زد).
همه خطوط میدان مغناطیسی در نیمکره شمالی در نقطه ای با مختصات 75050Nو960wاست که به ان قطب جنوب مغناطیسی گفته می شود به هم میرسند .این خطوط در نیمکره جنوبی در نقطه ا ی با مختصا ت 150045E700 10SR
به هم می رسند که به ان نقطه قطب شمال مغناطیسی زمین گفته میشود.
از انجا که محور مغنا طیسی زمین ( خطی که بطور مستقیم ازدو قطب مغناطیسی
زمین می گذرد) کا ملا بر محور دوران زمین ( خطی که از دو قطب شمال و جنوب جغرافیایی می گذرد) منطبق نیست بنا بر این یک عقربه مغنا طیسی که مما س بر محور مغنا طیسی زمین می ایستد نمی تواند جهت شمال و جنوب جغرافیا یی زمین را دقیقا تعیین نماید.
میدان مغنا طیسی زمین رابا سه مولفه مغنا طیسی مشخص میکنند
1– میل مغناطیسی: از انجایی که خطوط میدان مغنا طیسی زمین بر سطح زمین منطبق نیستند همواره بین شدت میدان مغنا طیسی زمین و سطح افقی زاویه وجود دارد که به ان زاویه میل مغنا طیسی گفته می شود.که حرف i ان را نشان میدهند.
2- زاویه انحراف مغناطیسی:
به صفحهای که بر روی ان عقربه مغناطیسی قرار دارد صفحه نصف النهارمغناطیسی وبه زاویه بین ان وصفحه نصف النهار جغرافیایی زاویه انحراف مغنا طیسی گویند که در هر منطقه متفاوت خواهد بود . دانستن مقدار زاویه انحراف مغناطیسی برای دریانوردان وخلبانان بسیار مهم است
زیرا انها در مسیر یابی به نصف انهار جغرافیایی ااحتیاج دارند درحالیه بوسیله قطب نما جهت نصف انهار مغنا طیسی را پیدا میکنند بنابراین اگر از میزان انحراف اگاه باشند با تصحییح بر روی جهت نصف النهار مغناطیسی به نصف النهار جغرافیایی دست می یابند

3-مولفه افقی میدان مغنا طیسی: که با تجزیه میدان مغنا طیسی بدست می اید
جابجایی قطبهای مغناطیسی زمین
دانشمندان ا ز دیرباز میدانستند که قطب مغناطیسی زمین حرکت میکند. جیمز روس(james ross نخستیننشده بود چهار سال در یخهای قطب به دام بیافتد انجام داده بود . در سال 1904روالد اماند سون دوباره محل قطب شمال را تعیین نمود ومتوجه شد که محل قطب شمال به اندازه50 کیلومتر جابجا شده است در نقشه زیرجابجایی محل قطب در طی سالهای مختلف نشان داده شده است.همانطور که در نقشه هم معلوم است سرعت حرکت قطب اوایل هر10کیلومتر در یک سال بود و بعدها به 40کیلومتر در سال رسید.
ایا روزی ممکن است میدان مغناطیسی زمین کا ملا از بین برود؟

وقتی انجمن زمین شناسی ایالت متحده امریکا از کم شدن دور زدن عقربه مغنا طیسی در افریقا به اندازه 1/. درجه کم شده و میدان مغنا طیسی 10درصد از قرن نوزدهم ضعیفتر شده برای جراید این سوال پیش امد که ایا ممکن است روزی میدان مغناطیسی زمین از بین برود.
در جواب این سوال پروفسور گری گلاتز مایر (gary Gratsmaier) از دانشگاه کالیفرنیا میگوید با توجه به مطالعه مغناطیس در زمانهای گذ شته (علمpaleomagnetism) می بینیم که میدان مغناطیسی در اعصار گذشته گاهی در حال افزایش وگاهی در حال کاهش است ودر واقع امروزه کره زمین دارای بیشترین شدت میدان مغناطیسی خوددر تاریخش است.
هرگاه در نقطه ای از کره زمین مقدار کمیتهای مغناطیسی (انحراف مغناطیسی-میل مغناطیسیـ مولفه افقی بردار مغناطیسی) بطور فاحشی با نقا ط مجاورش فرق کند اصطلاحا گفته می شود که نا هنجاری مغنا طیسی اتفاق افتاده و احتمالادر ان نقطه از زمین مخازن ارزشمندی از سنگهای معدن مغنا طیسی مانند سنگ اهن وجود دارد. استفاده از این روش در کشف ذخایر معدنی بسیار مفید است.
معمولا مقدار سه کمیت مغنا طیسی در طی روز وسال تغییرات جزئی دارند . ولی گاهی اوقات در میدان مغناطیسی ودر نتیجه در مولفه های ان(سه کمیت) به مدت 6 یا 12 ساعت تغییرات ناگهانی رخ می دهد که اصطلاحا به ان توفان مغناطیسی می گویند این توفانها معمولا هر 5/11سال تکرار می شوند .و بسیار جالب است که پدیده هایی مانند شفقهای قطبی و لکه های خورشیدی و انتشار موجهای رادیویی نیز دارای دوره های 5/11 ساله هستند.که نشان دهنده ارتبا ط بین انها است.
اثر میدان مغناطیسی زمین در ایجاد کمربند ون الن(van allen)یا پدیده شفق قطبی:
هرگا ه ذره بارداری در میدان مغنا طیسی زمین قرار گیرد از طرف میدان بر ان ذره نیروی لورنتس اعمال میشود
الفا F=qvBSIN
F=نیروی لورنتس
q=با ر ذره
v= سرعت ذره
B= شدت میدان مغنا طیسی زمین
الفا = زاویه بین میدان و سرعت ذره
میدانیم که در نتیجه اندرکنش هسته ای درون خورشیدو طو فانهای خورشیدی بطور مداوم ذرات پر انرژی با سرعت 500KM/S در فضاگسیل میشوندودا امر سبب می گردد که سیلی از این ذرات به سمت زمین بیا ید ودر دام حوزه های مغنا طیسی زمین فتند

از انجا ئی که در قطبین شد ت میدان مغنا طیسی بیشینه است نیروی لورنتس وارد بر ذرات بنیادی بسیار بزرگ است .
اگر یک گروه پروتون یا الکترون یطور عمود وارد میدان مغنا طیسی شونداز طرف میدان بر ذرات یک نیرو ی عمودی ومرکز گرا بنام نیروی لو رنتس وارد خواهد شد
که سبب حرکت دورانی پروتونها می شود.
f=m.V2/r

F=qvb
با برابر گرفتن دو رابطه فوق خواهیم داشت: r=mv/qB
یعنی ذرات درمسیر دورانی به شعاعr شروع به حرکت میکنندو مسیر حرکتشان
بدورخطوط میدان مغنا طیسی زمین خواهد بود بعضی از
ذرات که بطور موازی با میدان به زمین می رسند( الفا=صفر) هیچ نیروئی بر انها از طرف
میدان مغنا طیسی زمین وارد نمی شود و نیروی لورنتس وارد بر ا نها صفر
میشود و بر می گردند بنابراین تعداد بیشما ری ذره در حوزه های قطبی
زمین در رفت و امد هستند وچون در قطبین ما نند سا یرنقا ط مختلف زمین
هوا موجود است این ذرات به


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • ali mo
  • ۰
  • ۰

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود همه چیز درباره اسکندر مقدونی با word دارای 65 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود همه چیز درباره اسکندر مقدونی با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

فهرست مندرجات
? نام
? نَسَب
? افسانه‌هائی راجع بنژاد او
? کودکی و جوانی اسکندر
? صفات جسمانی اسکندر
? اسکندر در تراکیه
? جنگ اسکندر با مردم تری‌بال
? قیام تبی‌ها بر اسکندر
? تقاضای اسکندر از آتن
?? شور برای لشکرکشی به ایران
?? لشکرکشی اسکندر به ایران
?? اسکندر و رُکسانه
?? نقشه‌های اسکندر
?? خصائل اسکندر
?? کارهای او
?? دیدگاه‌های گوناگون نسبت به اسکندر
?? منابع
?? جستارهای وابسته
??.? پیوند به بیرون
 

نام
اسم این پادشاه مقدونی الکساندر بود و مورخین عهد قدیم هم چنین نوشته‌اند ولی مورخین قرون اسلامی او را اسکندر یا اسکندر الرومی و یا اسکندر ذی‌القرنین نامیده‌اند و بعضی هم اسکندر المقدونی (روم را باید بمعنی یونان یا مقدونی فهمید زیرا بیزانس یا روم شرقی را در زمان ساسانیان و قرون اولیه? اسلامی روم میگفتند). اگر رعایت ترتیب تاریخ را بکنیم او در میان پادشاهان مقدونیه اسکندر سوم است زیرا چنانکه در جای خود ذکر شده‌است دو اسکندر نام دیگر قبل از او بر تخت مقدونی نشسته بودند، ولی مورخین عهد قدیم او را غالباً اسکندر پسر فیلیپ نامیده‌اند (در عهد قدیم معمول نبود که پادشاهان هم اسم را با اعداد ترتیبی ذکر کنند) و مورخین جدید اسم او را عموماً اَلِکساندر مقدونی یا آلکساندر کبیر نوشته و مینویسند. در داستان‌های ما او را اسکندر گفته‌اند، ولی از کتب پهلوی مانند کارنامه? اردشیر بابکان و بعضی دیگر دیده می‌شود که در ایران قدیم او را اَلِکسندر یا اِلِکساندر مینامیدند.


[ویرایش] نَسَب
پدرش فیلیپ دوم بود و مادرش اُلمپیاس دختر نه‌اوپ‌تولم پادشاه مُلُس‌ها. ملس‌ها مردمی بودند یونانی که در درون اپیر نزدیک دریاچه? اِپئوم‌بوتی یا ژانین کنونی سکنی گزیده بودند و پادشاهان این مردم از خانواده? اِآسیدها بشمار می‌رفتند و این خانواده هم نسب خود را به آشیل پهلوان داستانی یونان در جنگ تروا میرسانید. بنابراین چون پادشاهان مقدونی عقیده داشتند که نژادشان به هرکول نیم‌ربّ‌النوع یونانی میرسد مورخین یونانی نسب اسکندر را از طرف پدر به نیم‌ربّ‌النوع مزبور و از طرف مادر به آشیل پهلوان داستانی میرسانند. (پلوتارک، اسکندر، بند?)
منابع
سفر جنگی اسکندر به ایران وهندوستان بزرگترین دروغ تاریخ است
سفر جنگی اسکندر مقدونی به ایران وهندوستان بزرگترین دروغ تاریخ است.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • ali mo
  • ۰
  • ۰

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود تاریخچه پرداخت یارانه با word دارای 42 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تاریخچه پرداخت یارانه با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

فهرست مطالب

1- مقدمه   
2- تاریخچه پرداخت یارانه   
1-2- تاریخچه پرداخت یارانه در ایران   
2-2- تاریخچه پرداخت یارانه در جهان   
3- هدف از پرداخت یارانه   
1-3- تخصیص بهینه منابع   
2-3- ثبات اقتصادی   
3-3- توزیع عادلانه درآمد   
4- مواردی که می بایست مشمول یارانه گردند   
1-4- کالاهای حیاتی و استراتژیک   
2-4- صنایع نوپا   
3-4- کالاهای عمومی   
4-4- صنایع با هزینه ثابت بالا   
5-4- صنایع راکد   
5- بررسی میزان کارایی یارانه پرداختی   
6- یارانه پرداختی به حامل های انرژی در هر یک از بخش ها   
7- طبقه بندی یارانه در حسابهای ملی   
8- روش های پرداخت یارانه   
1-8- روش های پرداخت یارانه از نظر مصرف کنندگان یارانه   
2-8- روش های توزیع یارانه   
3-8- روش های پرداخت یارانه از نظر مشمول یارانه بر واحد یا بهاء کالا   
 

 مقدمه

انسان های اولیه برای تغذیه خود از حیوانات و گیاهان استفاده می نمودند. آنها آتش را برای گرم کردن تعداد انسان ها و میزان منابع طبیعی در تعاون قرار داشت لذا انسان ها از نظر تهیه مواد غذایی و انرژی مورد نیاز مشکلی نداشتند.
پس از قرن هجدهم و با شروع انقلاب صنعتی تولید کننده از مصرف کننده جدا شده و پدیده ای بنام تولید انبوه ایجاد گردید. بدین ترتیب بیکباره میزان رفاه افزایش یافت و به تبع آن جمعیت شروع به ازدیاد نمود. جمعیت فوق تبدیل به بازار مصرف تولید کنندگان گردید. برای تولید در سطح انبوه نیاز به انرژی و منابع فراوان بود. بدین ترتیب همزمان با پیشرفت های فوق منابع جدید انرژی مانند نفت و گاز کشف گردید و به سرعت میادین نفتی افزایش یافت. لذا انرژی تبدیل به یکی از نیازهای اساسی و اولیه افراد گردید.
در علم اقتصاد توصیه می شود برای ایجاد عدالت اجتماعی همه افراد از حداقل رفاه برخوردار شوند. بدین ترتیب می بایست همه افراد بتوانند نیازهای اولیه خود را برطرف نمایند. لذا معمولاً در تمام کشورها نسبت به کالاهای اساسی یارانه پرداخت می شود.
با توجه به توضیحات ارائه شده با وقوع انقلاب صنعتی، انرژی به یک کالای اساسی تبدیل گردید. بدین ترتیب در اکثر کشورهای جهان برای ایجاد عدالت اجتماعی انرژی مشمول یارانه گردید. (البته میزان آن در کشورهای مختلف متفاوت می‌باشد.)
در کشور ما نیز انرژی به عنوان یک کالای اساسی محسوب می گردد و مشمول یارانه نیز می باشد. با توجه به پایین بودن قیمت انرژی میزان مصرف آن بشدت افزایش یافته است و بدلیل محدودیت انرژی های فسیلی قیمت آن در سطح جهانی افزایش داشته است. بدین ترتیب دولت برای پوشش شکاف بین قیمت تمام شده و قیمت فروش انرژی به مصرف کنندگان هزینه بسیار زیادی به عنوان یارانه می پردازد که این امر موجب بروز مشکلات فراوانی در اقتصاد کشور گردیده است.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • ali mo