مقاله تحقیق و پایان نامه رایگان

دانلود رایگان فایل

۳۰ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برای دریافت اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

دانلود پاورپوینت عمارت آصف با pdf دارای 28 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پاورپوینت عمارت آصف با pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی دانلود پاورپوینت عمارت آصف با pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پاورپوینت عمارت آصف با pdf :

فایل دانلود پاورپوینت عمارت آصف با pdf شامل تصاویر ، نقشه موقعیت بنا ، پلان و نما و برش بنا و همچنین دارای تحلیل بنا می باشد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ali mo
  • ۰
  • ۰

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله روانشناسی کودکان استثنایی با pdf دارای 47 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله روانشناسی کودکان استثنایی با pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله روانشناسی کودکان استثنایی با pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله روانشناسی کودکان استثنایی با pdf :

فهرست صفحه

مقدمه و تاریخچه 2
معرفی گرایشهای روانشناسی 8
دروس عمومی و تخصصی روانشناسی کودکان استتثنائی 12
بررسی کودکان استثنائی 13
در مدرسه چه کسی از من حمایت می کند؟ 18
وضعیت مشاوره در گذشته و حال 27
دیدگاه شرع در مورد معلولیت 30
پژوهش در مورد کودکان استثنائی 35
ضمیمه 37
منابع و مآخذ 40

مقدمه و تاریخچه
عقب ماندگی ذهنی یا باصطلاحخ دیگر نارسایی رشد قوای ذهنی موضوع تازه و جدیدی نیست بلکه در هرد دوره و زمان افرادی در اجتماع وجود داشته اند که از نظر فعالیت های ذهنی در حد طبیعی نبوده اند. بخصوص از روزی که بشر زندگی اجتماعی را شروع کرده موضوع کسانی که به عللی قادر نبودند خود را با اجتماع هماهنگ سازند مطرح بوده است.

اجتماع برای مصلحت، تعصب یا سالم سازی بعضی از این افراد را تحمل کرده، عده ای را محبوس می ساخت یا به مرگ محکوم می نمود.
از مجموعه مدارک به دست آمده چنین استنباط می شود که تا قرن 18 این افراد مورد توجه و لطف نبوده و حتی پزشکان از پذیرفتن و درمان آنان خودداری می کردند. اصطلاح بیگانه یا خارجی که به فرانسه ((آدینه)) و به انگلیسی (( ایلین)) گفته می شود برای مجانین و ((الینیست)) برای روان پزشکان و پزشکان معالج این بیماران از قدیم الایام به کاررفته و این کلمات از ((آلینوس)) لغت یونانی مشتق شده است و علت آن این بوده است که عقب ماندگان ذهنی را مانند مجانین ، بیگانه از اجتماع می دانستند. اگرچه بعداً متوجه شدند که این بیماران با محیط و اجتماع بیگانه نیستند بلکه به عمل ضایعات مغزی تماس آنها با عالم خارج تغییر کرده است. بقراط حکیم یونانی نیز به ضایعات مغزی این افراد اشاره کرده و اختلالات رفتاری و کمبودهای هوشی آنها را مربوط به این نوع ضایعات دانسته است.

در قوانین روم قدیم، اسپارت ها وحتی رژیم نازی کشتن و از بین بردن افراد عقب مانده ذهنی را مجاز می دانستند . برعکس بعضی مذاهب آسیایی مانند کنفوسیوس در چین که پیروان آن معتقدند ((آنچه برای خود نمی پسندی به دیگران روا مدار)) و زرتشت در ایران مردم را تشویق می کردند که با بیماران روانی و عقب مانده ذهنی رفتاری انسانی داشته باشند و تا آن جا که ممکن است به آن ها کمک کنند. تا اوایل قرن نوزدهم کتاب یا رساله علمی قابل قبولی در زمینه ی عقب مانده ها و افراد مبتلا به اختلالات رفتاری یا باصطلاح ((ناسازگار)) نوشته نشده بود و به طوری که قبلاً نیز اشاره شد به این نوع بیماری ها جنون یا دیوانگی می گفتند.

در اواخر قرن 18 (1794) روان پزشک معروف فرانسوی که به حق او را باید بنیان گذار روان پزشکی جدید نامید به نام ((فیلیپ ئینیل)) به سرپرستی بیمارستان روانی ((بی ستد)) در پاریس که مخصوص بیماری های روانی مردان بود انتخاب شد. اولین اقدام او بازکردن زنجیر از پا و گردن بیماران بود و برخلاف تنبیه و شکنجه، که درمان بیماران روانی و عقب ماندگان ذهنی آن زمان بود، به د لجویی آنان پرداخت و برای آنان برنامه های تفریحی و گردشی در نظر گرفت.
این روش بعدها به درمان اخلاقی مشهور شد زیرا پنیل بود که زندان را تبدیل به بیمارستان کرد. انگیزه و علت تمایل پنیل برای خدمت به بیمارستان روانی این بود که یکی از دوستانش دچار کسالت روانی شد و او را به زنجیر بسته و به دارالمجانین انداختند.

فیلیپ پنیل از دیدن این منظره سخت متاثر شد و به فکر افتاد که به نحوی به این بیچارگان کمک کرده و آنها را از قید و بند رها سازد. بعداً ((اسکیدول)) برنامه های فیلیپ پنیل را در بیمارستان روانی ((زنان پاریس)) به مورد اجرا گذاشت. اولین بار در سال (1801) فیلیپ پنیل در کتابی به نام (( رساله ی پزشکی فلسفی درباره جنون شوق و شور)) که نتیجه 10 سال مطالعات او بوده به چهار گروه بیماریهای روانی اشاره کرد و عقب ماندگی ذهنی را گروهی از بیماریهای روانی دانست.

فیلیپ پنیل بیماری های روانی را به 4 گروه تقسیم کرد:

1ـ ملانکویی یا مالیخولیا 2ـ مانی یا جنون شور و شوق (شیدائی) 3ـ جنون 4ـ عقب ماندگی های ذهنی .
در حقیقت اولین دوره توجه به مسائل بیماران روانی و عقب ماندگی های ذهنی انقلاب کبیر فرانسه و برابری حقوق بشر بود و در همین برنامه های انقلابی بود که مراقبت، درمان و آموزش کلیه افرادی که به سن تحصیل رسیده بودند مطرح شد و انقلاب صنعتی دولتها را به تعلیم و تربیت کلیه افراد کشور موظف کرد و از همین جا مسئله کودکان استثنائی مورد توجه قرار گرفت.

روش پنیل در کشورهای دیگرطرفداری پیدا کرد به طوری که ((ویلیام تیوک)) روش پنیل را در سال (1796) در انگلستان به مورد اجرا گذاشت. در اوایل قرن نوزدهم پزشک فرانسوی به نام ((ایتارد)) به تربیت کودکی وحشی پرداخت این کودک توسط دوشکارچی در جنگل های ((آویرون)) فرانسه پیدا شده بود. کودک عقب ماندگی بسیار عمیق داشت. تکلم را به صورت صداهای حلقی انجام می داد و از نظر عاطفی و اجتماعید محدودیتهای کامل داشت.

ایتارد تربیت این کودک را در موسسه کرولالهای پاریس که خود رئیس آن بود به عهده گرفت. اگرچه معالجات وی موثر واقع نشد ولی راه جدیدی برای پیشرفت در نحوه آموزش و پرورش افراد عادی، عقب مانده های ذهنی و حتی معلولین که امروزه آن را روشهای آموزش رسمی و بصری می گویند گردید. شاگرد و همکار ایتارد دکتر ((سگن)) در سال (1837) موسسه ای برای عقب مانده های ذهنی در پاریس ایجاد کرد و در سال (1846) یعنی ده سال بعد کتابی به نام درمان اخلاقی بهداشت و آموزش کودکان عقب مانده نوشت و روش ((حواس حرکتی)) را در آموزش کرو لال ها به کار برد. در سال (1848) به امریکا رفت و در سال (1881) یک سال قبل از مرگش کتابی به نام ابلهی و درمان آن با روش فیزیولوژیک نوشت.

یکی از اقدامات مهم ((سگن)) تهیه دستگاه ساده ای بود که به نام آزمون مهره ای معروف است. این دستگاه برای آزمایش استعداد کودکان و پرورش ادراکات حسی مانند بینایی و شنوایی به کار می رود. در این آزمون کودک باید مهره های چوبی را که به شکلها و اندازه های مختلف بریده شده اند در محل خودشان که به همان شکل و اندازه در تخته ی چوبی کنده شده است بگذارد و به همین جهت بعضی به این آزمون نام آزمون تخته ی چوبی نیز داده اند. لازمه ی اجرای این آزمون تشبیه شکل و اندازه ی مهره ها با جاهای خالی در تخته است که گاه خوبی برای رشد عقلی کودکان می باشد. این آزمون را که جنبه ی عملی دارد در کودکان خردسال، نابینایان و ناشنوایان می توان به کار برد و از آن جا که انجام آن احتیاجی به تکلم ندارد و شخص فقط می تواند با مهارت خود مهره ها را در تخته ی چوبی جای دهد لذا در همه ی کشورها قابل اجرا است.

نمره ی آزمودنی بستگی دارد به سرعتی که کار را انجام می داده و تعداد اشتباه هایی که مرتکب شده است. روش فیزیولوژیک سگن از نظام خاصی برخوردار است. سگن معتقد بود که رشد عمومی بدن را اعم از قسمتهای جسمانی یا روانی می توان با روش های خاص تربیتی بهبود بخشید . همان طوری که با فعالیت های ورزشی و انجام دادن حرکات بدنی می توان به تربیت عضلات اقدام کرد.همان طورهم می توان با تمرین های خاص دقت ، اراده، ادراک و حافظه را تقویت کرد اگرچه کودکان عقب مانده در تمام فعالیتها با کودکان عادی فرق دارند.

کارهای سنگین باعث شد که خانم ماریا مونتسوری از ایتالیا به آموزش و پرورش عقب ماندگان ذهنی و کودکان کودکستانی پرداخت. در اوایل قرن بیستم توجه به اصلاح نژاد بشر در دستور کار قرار گرفت و تاکید شد که 90 درصد عقب ماندگیها به علت عوامل ارثی است لذا موضوع نازا کردن عقب مانده ها به سر زبان ها افتاد و تا سال (1995) در 28 ایالت امریکا به توصیه کمیته ی پژوهشی بخش اصلاح نژاد انجمن زادو ولد امریکا نازاکردن عقب مانده ها به صورت قانون درآمد که به موجب آن هزاران عقب مانده نازا شدند. بالاخره در قرن بیستم بود که عقب ماندگیهایی که به علل اختلالات متابولیکی، نقصهای کروموزومی ، بیماری های مادر در دوران بارداری و عوارض زایمانها و هزاران علل دیگر که باعث بروز این عوارض در کودکان می شوند کشف شد و راه را برای پژوهش و درمان این افراد هموار ساخت. در امریکا اگرچه تا سال (1950 ) برای کودکان عقب مانده ذهنی از طرف عده ای از اولیای این کودکان انجمن هایی افتتاح شده بود ولی از سال (1960) به بعد د ستور ((جان اف کندی)) رئیس جمهور وقت برنامه مفصل و دقیقی تهیه و عقب ماندگی ذهنی از نظر پزشکی، آموزشی ، روان شناسی، اجتماعی، قضایی توسط متخصصان و کارشناسان مورد مطالعه قرار گرفت و جزء برنامه های رسمی دولت شد.

عواملی که تقریباً باعث شده توجه همه ی کشورها و طبقات مختلف به طرف افراد مبتلا به نارسایی عقلی معطوف شود در سه قسمت : 1ـ میزان شیوع کودکان عقب مانده 2ـ پیشرفت علوم پزشکی
3ـ اهمیت موضوع از نظر اقتصادی و بهداشت روانی مورد بررسی قرار می گیرد.

مقدمه و تاریخچه
امروزه کمتر کسی را می توان سراغ داشت که از دانش روانشناسی بی نیاز باشد. این علم با همه ی جوانب زندگی ما در ارتباط است. مثلاً می پرسیم: شیوه ی فرزند پروری والدین شما چه اثری در شیوه ی فرزند پروری خود شما دارد؟ بهترین شیوه برای ترک وابستگی دارویی کدام است؟ آیا مردها هم می توانند به خوبی زنان از نوزادان مراقبت کنند؟ آیا در خواب هیپنوتیسمی می توان تجربه های دوران کودکی را با جزئیات بیشتری به خاطر آورد؟ ابزارهای مورد استفاده در کارخانه های برق هسته یی چگونه باید طراحی شوند تا اشتباههای آدمیان به حداقل ممکن برسد؟ فشار روانی دراز مدت چه تاثیری بر دستگاه ایمنی بدن آدمی دارد؟ آیا در درمان افسردگی ، روان درمانی موثرتر از دارو درمانی است؟ آیا با استفاده از داروهایی که انتقال عصبی را تسهیل می کنند می توان یادگیری را بهبود بخشید؟ روانشناسان با این پرسشها و پرسشهای بسیاری از ا ین گونه سروکار دارند. روانشناسی در عین حال از طریق تاثیری که بر قوانین و سیاست دولت دارد بر زندگی ما اثر می گذارد.

قوانین مربوط به تبعیض نژادی، مجازات اعدام، هرزه نگاری، رفتار جنسی، و مسئولیت پذیری افراد در برابر اعمال خود، همه از نظریه ها و پژوهشهای روانشناختی اثر می پذیرند. برای مثال، قوانین مربوط به انحراف جنسی طی چهل و پنج سال اخیر دستخوش تغییرات چشم گیری شده اند، زیرا که بسیاری از اعمال جنسی که در گذشته انحراف به حساب می آمدند اینک اعمالی ((بهنجار)) به شمار می آیند، به این معنی که انبوه کثیری از مردم به آنها دست می زنند. به عنوان نمونه یی دیگر، می توان تاثیر صحنه های خشونت بار تلویزیون را بر کودکان در نظر گرفت. تنها پس از آن که پژوهشها شواهدی در مورد زیان بار بودن این برنامه ها به دست داد، مردم خواستار تغییراتی در برنامه های تلویزیون شدند به نحوی که از میزان برنامه های پر خشونت در اوائل شب کاسته شود. با توجه به این که روانشناسی به تمام وجوه زندگی ما اثر می گذارد، شایسته است حتی کسانی که در پی کسب تخصص در این رشته نیستند آگاهی مختصری از واقعیتهای بنیادی و روشهای پژوهش در این علم داشته باشند.{روانشناسی} تا 80 سال پیش روانشناسی را مطالعه ی روح و روان و روانشناس را فردی می دانستند که رویدادهای درونی، ذهنی و مغزی را مثل تصورات ، خاطرات، افکار و احساسات مطالعه می کند. طبق این تعریف روانشناسی شاخه ای از ذهنی ترین بخش دانش انسان، یعنی فلسفه بود.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ali mo
  • ۰
  • ۰

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود بررسی رابطه کمال‌گرایی والدین با عزت‌نفس ، جرات‌ورزی و خودکارآمدی فرزندان با pdf دارای 130 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود بررسی رابطه کمال‌گرایی والدین با عزت‌نفس ، جرات‌ورزی و خودکارآمدی فرزندان با pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

مقدمه:
بی‌تردید کمال گرایی یکی از ویژگی‌های شخصیتی می‌باشد که می‌تواند هم سازنده، مفید و مثبت باشد و هم نوروتیک و کژ کنش. نیروی انگیزشی هر فرد به سوی رشد و خود شکوفایی است. همه افراد نیاز دارند که توانایی‌های بالقوه خود را تا بالاترین اندازه ممکن شکوفا کنند و به رشدی فراتر از رشد کنونی خود دست یابند. گرایش طبیعی افراد حرکت از مسیر تحقق توانایی‌های بالقوه خودش است، هرچند ممکن است در این راه با برخی موانع محیطی و اجتماعی رو به رو شوند. البته رسیدن به کمال و شکوفا ساختن استعدادها و توانایی‌های نهفته و بالقوه فرد به خودی خود بسیار ارزشمند است و در این وادی کمال‌گرایی امری مثبت و پسندیده است ولی آن‌چه که به آن اشاره شده است جنبه افراطی یا منفی کمال‌گرایی است.
کلی اینک (1998) کمال‌گرایی را اعتقاد فرد به کامل بودن و احساس اضطراب و فشار روانی بالا و ترس از این که نتواند مطابق انتظارات خود زندگی کند، تعریف می‌کند.
طبق نظریت (1984) کمال‌گرایی یک پدیده ناتوان کننده شایع است و کمال‌گرایان به حالات عاطفی منفی مثل احساس گناه، احساس شکست، عزت‌نفس پایین و مسامحه‌کاری حساس هستند.
اغلب نظریه‌ها بر این باورند که عزت‌نفس ویژگی دیرپای شخصیت است و به برخی سطوح کلی و فرضی خود ارزیابی و حرمت نفس اشاره دارد. به بیان دیگر درکی است که فرد از خود دارد، ولی این درک باداوری‌های ارزشی همراه است و در برگیرنده‌ی میزانی از حرمت نفس و خویشتن‌پذیری می‌باشد (اسلامی نسب، 1373). برخی از محققین رابطه عزت‌نفس و خویشتن را ناشی از مقایسه‌های اجتماعی می‌دانند، بدین معنا که جنبه‌هایی از خویشتن از راه مقایسه خود با اشخاص مهم دیگر برای شخص شکل می‌گیرد. به اعتقاد این پژوهشگران، خودآرمانی که رابطه نزدیکی با کمال‌گرایی دارد می‌تواند نتیجه مقایسه اجتماعی با افراد باشد. این مفهوم با کمال‌گرایی دیگر مدار در نظریه هیویت و همکاران (1991) همپوشانی دارد. می‌سیل‌دین (1963) نیز مشاهده کرد که عزت‌نفس پایین و ناخشنودی از خود از عناصر کلیدی کمال‌گرایی هستند.

Abstract:
The goal of this study is to evaluate relationship between parent's perfectionism with their children's self- esteem, assertiveness and self- efficacy among female highschool students of the district 7 in Tehran.
In this, descriptive correlational study, one hundred and thirty female highschool students in seventh district of Tehran were selected cluster sampling.
Instrument included Ahwaz perfectionism Scale, Cooper smith self- esteem Test, Gambril & Richey Assertiveness Test and General self- Efficacy Scale.
In this reason, pearson correlation factor was used.
Result showed that there is a negative relation among
Parent's Perfectionism and children's self- esteem, assertiveness
And self- efficacy. Result also showed that there is stronger correlation among mother's perfectionism and children's self- esteem, assertiveness and self- efficacy.
Key words: perfectionism, self- esteem, assertiveness, self- efficacy.

فهرست مطالب
عنوان
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مسأله
اهمیت و ضرورت مسأله
اهداف پژوهش
فرضیه‌های پژوهش
متغیر‌های پژوهش
تعاریف نظری و عملیاتی
فصل دوم: گستره نظری مسأله مورد بررسی و پژوهش‌های مربوط به آن
کمال‌گرایی
نظریه‌های کمال‌گرایی
کمال‌گرایی از دیدگاه اسلام
انواع کمال‌گرایی
ابعاد کمال‌گرایی
ویژگی افراد کمال‌گرا
کمال‌گرایی والدین
عزت‌نفس
اهمیت عزت‌نفس
علل پیدایش عزت‌نفس
جرأت‌ورزی
ویژگی‌های شخصیتی جرأت ورزانه
خودکارآمدی
مؤلفه‌های خودکارآمدی
منابع خودکارآمدی
مروری بر پژوهش‌های انجام شده
فصل سوم: روش پژوهش
طرح پژوهش
جامعه آماری
نمونه آماری
روش نمونه‌گیری
ابزارهای اندازه‌گیری
مقیاس کمال‌گرایی اهواز
پایایی مقیاس کمال‌گرایی اهواز
اعتبار مقیاس کمال‌گرایی اهواز
شیوه نمره‌گذاری مقیاس کمال‌گرایی اهواز
آزمون عزت‌نفس کوپر اسمیت
اعتبار آزمون عزت‌نفس کوپر اسمیت
پایایی آزمون عزت‌نفس کوپر اسمیت
شیوه نمره‌گذاری آزمون عزت‌نفس کوپر اسمیت
پرسشنامه جرأت‌ورزی گمبریل وریچی
پایایی پرسشنامه جرأت‌ورزی گمبریل وریچی
اعتبار پرسشنامه جرأت‌ورزی گمبریل وریچی
شیوه نمره‌گذاری پرسشنامه جرأت‌ورزی گمبریل وریچی
مقیاس خودکارآمدی عمومی
پایایی مقیاس خودکارآمدی عمومی
اعتبار مقیاس خودکارآمدی عمومی
شیوه نمره‌گذاری مقیاس خودکارآمدی عمومی
روند اجراء و جمع‌آوری اطلاعات
روش‌های آماری در تحلیل داده‌ها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌های آماری
داده‌های توصیفی پژوهش
ارزیابی فرضیه‌های پژوهش
فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری
خلاصه و نتیجه‌گیری
بحث و جمع‌بندی
محدودیت‌های تحقیق
پیشنهادها
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع انگلیسی
پیوست‌ها


منابع فارسی:
- تشکر، بهرام. (1377). بررسی رابطه نگرش‌های فرزندپروری، الگوی شخصیتی A، کمال‌گرایی و جزم‌گرایی والدین با اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان پسر سوم راهنمایی شهرستان آباده. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز.
- دلاور، علی. (1378). احتمالات و آمار کاربردی در روان‌شناسی و علوم تربیتی. تهران: انتشارات رشد.
- دلاور، علی. (1383). روش تحقیق در روان‌شناسی و علوم تربیتی. تهران: نشر ویرایش.
- شولتز، دوآن. مترجم: خوشدل، گیتی (1385). روان‌شناسی کمال. تهران: نشر پیکان.
- عباسی‌نیا، محمد. (1378). تأثیر آموزش جرأت‌ورزی در میزان جرأت‌ورزی و عزت‌نفس دانش‌آموازن کم جرأت پسر در ناحیه 1 قم در سال تحصیلی 78- 77. پایان کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
- علی‌نیا کروئی، رستم. (1382). بررسی رابطه بین خودکارآمدی عمومی و سلامت روان دانش‌آموزان پایه سوم مقطع متوسطه شهر بابل در سال تحصیلی 82- 81. پایان کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
- فیست، جس وفیست، گریگوری‌جی. مترجم: سید محمدی، یحیی (1384). نظریه‌های شخصیت. تهران: نشر روان
- مهرابی‌زاده هنرمند، مهناز و وردی، مینا. (1382). کمال‌گرایی مثبت، کمال‌گرایی منفی. اهواز: نشر رسش.
- نجفی، محمود. (1383، اسفند). کمال‌گرایی. دو ماهنامه دانشجو، 3-2.
- هرمزی‌نژاد، معصومه. (1380). رابطه ساده و چند گانه متغیرهای عزت‌نفس، اضطراب اجتماعی و کمال‌گرایی با ابزار وجود در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز.

منابع انگلیسی:
- Alden, L.E, Bielingt, P. Y. & Wallace, S.T. (1994). Perfectionism in an interpersonal context, Cognitive Therapy and Reacher, 267- 376.
- Alden, L. & Safrang, J. (1978). Irrational beliefs and nonassertive behavior. Cognitive Therapy and Research, 357- 360.
- Angela, Z. & Timothy, J. (1990). Family Patterns of Perfectionism, Journal of Personality Assessment.
- Bardone- Cone, A.M, Abramson, L.Y, Heatherton, T.F. & Joiner, T.E. (2006). Perfectionism, Self efficacy in Women, Department of Psychological Sciences, university of Missouri- Colombia.
- Flett, G.L, Hewitt, P.L & De- Rosa, T. (1996). Dimensions of Perfectionism, Psychosocial adjustment, and social skills, Personality and Individual Deferences, 143-150.
- Frost, R.O, Lahart, C.M. & Rosenblate, R. (1991). The Development of Perfectionism : A study of daughters and their parents.
Cognitive Therapy and Research, 469-489.
- Gwen, A, Kenney- Benson & Eva, M. (2005). The role of mother's Perfectionism in children's perfectionism. Journal of Personality, 33- 46.
- Hill, R.W. & Zrull, M.G. (1997). Perfectionism and interpersonal problem. Journal of Personality Assessment.
- Ludwig, L.D. & Lazarus, A.A. (1972). A cognitive and behavioral approach to the treatment of social inhibition.
Psychtherapy: Theory Research and Practice, 204- 206.
- Preusser, K.J. ,Rice, K.G. & Ashby, J.S. (1996). Perfectionism. Individual psychology. Journal of adlerian Theory Research and Practice, 246- 260.
- Rice, K. J. & Ashby, J.S. (2002). Perfectionism, dysfunctional attitudes and self- esteem. Journal of Counseling & Development, 197- 203.
- Schwartz, R. & Gottman, J. (1976). Toward a task analysis of assertive behavior. Journal of Consulting an clinical psychology, 910- 920.
- Soenens, B, Elliot, A.J. , Vansteenkiste, M. , Luyten, P. & Duriez, B. (2004). The intergenerational transmission of Perfectionism. Family psychology.
- Sumik, Tsuzuki & kandak. (2001). Perfectionism and self- esteem among Japanese men.
- Young, E.A. , Clopton, J.R. & Bleckley, M. K. (2004). Parental perfectionism and children's self- esteem. Department of Psychology, Texas Tech University.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ali mo
  • ۰
  • ۰

برای دریافت اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

دانلود پاورپوینت اختلال های خوردن در کودکی با pdf دارای 35 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پاورپوینت اختلال های خوردن در کودکی با pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی دانلود پاورپوینت اختلال های خوردن در کودکی با pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پاورپوینت اختلال های خوردن در کودکی با pdf :

دانلود پاورپوینت اختلال های خوردن در کودکی با pdf

دانلود پاورپوینت اختلال های خوردن در کودکی با pdf شامل 35 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی در درس

روانشناسی مرضی کودک کاربرد دارد . در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ،

سپس دانلود پاورپوینت اختلال های خوردن در کودکی با pdf
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم

تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

اختلال های خوردن در کودکی

مقدمه

این اختلال در دوران شیرخوارگی با علائم نشخوار کردن مشاهده می شود . پس از آن به شکل

هرزه خواری دیده می شود . چون بچه ها از نظر تغذیه به والدین خود وابسته هستند این اختلال

از نظر روانی غالبا نشانه ی تعامل بین کودک و والدین تلقی می شود .

اختلال نشخوار

یعنی بالا آوردن غذا توسط کودک و دوباره جویدن آن.باید علائم حدود یک ماه به طول انجامد .

این اختلال ناشی از بیماری های دیگر نیست و از شدت کافی برای جلب توجه برخوردار است .

شروع از 3 ماهگی است . بالا نرفتن وزن و یا کم شدن وزن نوزادان علت پی به بردن به این اختلال است .

همه گیری

این اختلال معمولا تا 3 ماهگی بروز و تا یک سالگی ادامه دارد . در پسر ها بیشتر از دختران است

و ....

دانلود پاورپوینت اختلال های خوردن در کودکی با pdf
فهرست مطالب

مقدمه

اختلال نشخوار

همه گیری

عوارض

تشخیص افتراقی

درمان

هرزه خواری

همه گیر شناسی

تشخیص ویژگی های بالینی

تشخیص افتراقی

پیش آگهی

درمان

پایان

عنوان : اختلال های خوردن در کودکی

فرمت : پاورپوینت

حجم : 3.22 مگابایت

تعداد صفحات : 35

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت



دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ali mo
  • ۰
  • ۰

برای دریافت اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه فقط به صورت فایل AutoCAD (اتوکد) ارائه میگردد

دانلود نقشه سازه ای و معماری یک ساختمان مسکونی 5 طبقه بتنی با آسانسور با pdf دارای 1 صفحه می باشد و دارای تنظیمات کامل در AutoCAD می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل AutoCAD (اتو کد) دانلود نقشه سازه ای و معماری یک ساختمان مسکونی 5 طبقه بتنی با آسانسور با pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

دانلود نقشه سازه ای و معماری یک ساختمان مسکونی 5 طبقه بتنی با آسانسور

این نقشه شامل ، نقشه های سازه ای و معماری از هر لحاظ کامل هست.

هر طبقه شامل 4 واحد تک خوابه هست.

کل متراژ ساختمان 274.5 متر مربع میباشد( 18.30 * 15 )

نقشه معماری شامل :

پلان مبلمان زیرزمین(پارکینگ)

پلان مبلمان طبقات ، پلان شیب بندی پشت بام

پلان اندازه گذاری تمامی نقشه ها

دو نما ، دو برش

نقشه سازه ای شامل :

پلان تیر ریزی طبقات ، پلان فونداسیون

جزئیات تمامی تیرها و ستونها


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ali mo
  • ۰
  • ۰

برای دریافت اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

دانلود پاورپوینت معرفی شغل مدیر مالی با pdf دارای 11 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پاورپوینت معرفی شغل مدیر مالی با pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی دانلود پاورپوینت معرفی شغل مدیر مالی با pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پاورپوینت معرفی شغل مدیر مالی با pdf :

دانلود پاورپوینت معرفی شغل مدیر مالی با pdf


این محصول در قالب فایل powerpoint و در 11 اسلاید تهیه و تنظیم شده است

دانلود پاورپوینت معرفی شغل مدیر مالی با pdf
فهرست مطالب

معرفی شغل مدیر مالی.. 4

مدیر مالی از گذشته تا حال. 4

نقش مدیر مالی در حوزه های مختلف.. 4

مسئولیت ها و وظایف مدیر مالی.. 5

شخصیت شناسی مدیر مالی.. 5


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ali mo
  • ۰
  • ۰

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود بررسی قابلیت ترکیب‌پذیری عمومی و خصوصی برای صفت عملکرد در ده ایزوله خالص هموکاریون قارچ خوراکی تکمه‌ای سفید با pdf دارای 70 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود بررسی قابلیت ترکیب‌پذیری عمومی و خصوصی برای صفت عملکرد در ده ایزوله خالص هموکاریون قارچ خوراکی تکمه‌ای سفید با pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود بررسی قابلیت ترکیب‌پذیری عمومی و خصوصی برای صفت عملکرد در ده ایزوله خالص هموکاریون قارچ خوراکی تکمه‌ای سفید با pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود بررسی قابلیت ترکیب‌پذیری عمومی و خصوصی برای صفت عملکرد در ده ایزوله خالص هموکاریون قارچ خوراکی تکمه‌ای سفید با pdf :

بررسی قابلیت ترکیب‌پذیری عمومی و خصوصی برای صفت عملکرد در ده ایزوله خالص هموکاریون قارچ خوراکی تکمه‌ای سفید


عنوان صفحه

چکیده--------------------------------------------------------------------- 1

فصل اول: مقدمه

دلایل عمده عملکرد پایین قارچ خوراکی تکمه‌ای سفید در ایران ---------------------- 8

فصل دوم: بررسی منابع

تاریخچه پرورش قارچ خوراکی تکمه‌ای سفید -------------------------------------- 10

آشنایی اجمالی با قارچ خوراکی تکمه‌ای سفید ------------------------------------ 12

طبقه‌بندی ------------------------------------------------------------------ 12

رده بندی ------------------------------------------------------------------ 12

اندام شناسی قارچ خوراکی تکمه‌ای سفید ---------------------------------------- 13

مشخصات پرگنه در کشت خالص ----------------------------------------------- 15

نامگذاری علمی قارچ خوراکی تکمه‌ای سفید:-------------------------------------- 15

تقسیم بندی واحدهای سلولی میسلیوم از لحاظ تعداد و ترکیب‌بندی هسته‌ای ----------- 16

‌چرخ زندگی قارچ خوراکی تکمه‌ای سفید ----------------------------------------- 16

بررسی الگوهای چرخه زندگی در قارچ خوراکی تکمه‌ای سفید ------------------- 19

الف ـ هموتالیسم ----------------------------------------------------- 19

ب ـ هتروتالیسم ------------------------------------------------------ 20

ژنتیک قارچ خوراکی تکمه‌ای سفید --------------------------------------------- 22

روشهای بهبود نژادی در قارچ خوراکی تکمه‌ای سفید:-------------------------------- 24


الف

کشت بافت ----------------------------------------------------------------- 25

گزینش از طریق کشت تک اسپوری------------------------------------ 26

تهیه نقش اسپور ------------------------------------------------------------- 26

الف ـ کشت و گزینش تک اسپوری --------------------------------------- 26

ب ـ کشت و گزینش چند اسپوری --------------------------------------- 27

اختلاط ساده---------------------------------------------------------------- 28

تلاقی هدفمند هموکاریون‌ها---------------------------------------------------- 28

بدست آوردن هموکاریون و تایید آنها----------------------------------- 29

1ـ روش سنتی تأیید هموکاریون‌ها--------------------------------------- 29

2ـ تهیه و تایید هموکاریونهای والدی به روش تهیه پروتوپلاست ---------------- 30

3ـ تایید هموکاریونها با استفاده از نشانگر RFLP------------------------------ 30

4ـ تایید هموکاریون‌ها با استفاده از نشانگر RAPD --------------------------- 31

انجام تلاقی بین هموکاریونها و تایید هیبریدها: ---------------------------- 32

الف ـ استفاده از نشانگرهای غذایی برای تایید هیبریدها:---------------------- 33

ب ـ استفاده از آیزوزایم‌ها برای تایید هیبریدها: ----------------------------- 34

ج ـ استفاده از نشانگرهای مقاومت برای تأیید هیبرید‌ها----------------------- 34

اصلاح برخی صفات با استفاده از روش تلاقی هیبریدها: ----------------------------- 34

د ـ استفاده از نشانگرهای مورفولوژیکی برای تایید هیبریدها: ------------------ 35

مراحل انجام آزمون اصلاحی از طریق دورگ‌گیری هدفمند: --------------------- 35

1ـ کشت اسپور------------------------------------------------------- 35

2ـ جداسازی تک اسپورها ---------------------------------------------- 36

3ـ تهیه اسپاون ------------------------------------------------------ 36

آزمون میوه‌دهی ------------------------------------------------ 36

الف ـ تهیه بستر کشت: ------------------------------------------------ 36

ب ـ مراحل پرورش و میوه‌دهی: ----------------------------------------- 37

تولید پریموردیا در سطح محیط کشت: ------------------------------------------- 38

تولید اجسام میوه دهی در اسپاون----------------------------------------------- 38

‌ج ـ تولید اندام باردهی در کمپوست-------------------------------------- 39

مهندسی ژنتیک------------------------------------------------ 39

1ـ انتقال ژن --------------------------------------------------------- 39

2ـ اختلاط پروتوپلاستها------------------------------------------------ 40

فصل سوم: مواد و روشها

تهیه نژادها ----------------------------------------------------------------- 42

روش تهیه محیط کشت غذایی PDA--------------------------------------------- 42

روش کشت هموکاریون‌ها ----------------------------------------------------- 43

روش تلاقی هموکاریون‌ها------------------------------------------------------ 44

نمونه‌گیری از منطقه تلاقی ---------------------------------------------------- 45

تهیه اسپاون مادری از هیبریدها------------------------------------------------- 45

تلقیح دانه‌های گندم با کشت هیبرید--------------------------------------------- 46

تهیه بستر کشت (کمپوست)---------------------------------------- 47

الف ـ پاستوریزاسیون و آمونیاک‌زدایی ------------------------------------- 49

ب ـ مایه‌زنی کمپوست ------------------------------------------------- 49

ج ـ خاک‌دهی بستر کشت---------------------------------------------- 49

هوادهی و افت سریع دما------------------------------------------------------- 50

محاسبه قابلیت ترکیب‌پذیری عمومی و خصوصی ----------------------------------- 53

محاسبه واریانس ترکیب‌ پذیریی عمومی و خصوصی--------------------------------- 53

محاسبه واریانس افزایشی و غالبیت---------------------------------------------- 53

فصل چهارم نتایج و بحث

نتایج بررسی سرعت رشد (قطر پرگنه هموکاریون‌ها)-------------------------------- 55

تیپ رشدی پرگنه هموکاریون -------------------------------------------------- 55

نتایج سرعت رشد در هتروکاریو‌ن‌ها --------------------------------------------- 59

نتایج مشاهده‌ای تهیه اسپاون -------------------------------------------------- 60

نتایج مشاهدای آزمون میوه‌دهی ------------------------------------------------ 60

جدول تجزیه واریانس برای صفت عملکرد در دورگ‌ها ------------------------------- 61

جدول قابلیت ترکیب‌پذیری عمومی در هموکاریون‌ها -------------------------------- 64

جدول قابلیت ترکیب‌پذیری خصوصی دورگ‌ها ------------------------------------- 64

جدول مقادیر اجزاء ژنتیکی ---------------------------------------------------- 66

ضریب همبستگی ------------------------------------------------------------ 66

پیشنهادات ----------------------------------------------------------------- 67

منابع ---------------------------------------------------------------------- 69

پیوست--------------------------------------------------------------------- 75

چکیده انگلیسی ------------------------------------------------------------- 78



امروزه تأمین غذا و بویژه پروتئین در کشورهای در حال توسعه به یکی از مسائل بنیادی تبدیل شده است. پروتئین مورد نیاز انسان از دو منبع اساسی شامل منابع حیوانی و دیگری منابع گیاهی قابل تأمین است. پروتئین گیاهی شامل حبوبات، غلات و میوه‌جات و سبزیجات است و پروتئین حیوانی عمدتاً شامل گوشت دامها، طیور، آبزیان و فراورده‌های لبنی و دامی می‌باشد. در ایران، کمبود میزان بارش سالیانه، تخریب اراضی کشاورزی، جنگلها و مراتع، آلودگی بیش از حد منابع آبی، عدم استفاده صحیح و اصولی از نهاده‌های زراعی و مهمتر از همه سوء مدیریت، باعث مشکلات زیادی در تأمین پروتئین شده است. هم اکنون کشور ما بیش از 65 میلیون جمعیت دارد و پیش‌بینی می‌شود تا سال 1400 هجری شمسی این رقم به80 میلیون نفر برسد. با افزایش روزافزون جمعیت و تغییر الگوی مصرف مقدار غذای سرانه و مصرف کل غذا افزایش خواهد یافت. با توجه به مشکلات فوق، در آینده یکی از بحرانی‌ترین مسائل کشور ما، مسئله تأمین پروتئین خواهد بود. در این میان تولید و پرورش قارچ خوراکی از چند نظر حائز اهمیت است، که عبارتند از:

1ـ تأثیر اندک شرایط محیطی و آب و هوایی بر پرورش قارچ خوراکی:

قارچ خوراکی در بیشتر مناطق آب و هوایی کشور بدون تجهیزات و امکانات ویژه قابل پرورش است. زیرا تولید و پرورش آن در مکان‌های کنترل شده و سربسته صورت می‌گیرد. همچنین پرورش قارچ از لحاظ صرفه‌جویی در استفاده از زمین، قابل توجه می‌باشد.

2ـ صرفه اقتصادی:

برای تولید و پرورش قارچ خوراکی از بقایای گیاهی محصولات کشاورزی از قبیل کاه و کلش و سایر مواد زاید گیاهی استفاده می‌شود و نیز کمپوست مصرف شده در پرورش قارچ، می‌تواند به عنوان کود آلی مرغوب در باغها و مراتع مورد استفاده قرار گیرد. از سوی دیگر تهیه منابع پروتئینی دیگر، در مقایسه با قارچ، هزینه بشتری دارد.

3ـ ارزش غذایی:

قارچ خوراکی با میزان پروتئین 30ـ25 درصدی هم‌ردیف حبوبات و بالاتر از سبزیجات و میوه‌ها قرار دارد. همچنین هضم 80ـ70 درصدی پروتئین قارچ حائز اهمیت است و میزان کربوهیدرات‌ها و کلسترول در آن پایین است. به دلیلی پایین بودن کالری در قارچ یک رژیم غذایی مناسب برای لاغری است. قارچ‌های خوراکی دارای ترکیبات ضدسرطان نیز می‌باشند. با مصرف قارچ‌های خوراکی می‌توان ویتامین‌های C,E,K,D,A و گروه (B6, B2, B1) B و املاح معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر و مقادیری آهن مورد نیاز بدن را تأمین کرد. برخی از اسیدهای آمینه در قارچ‌ خوراکی شامل لیزین، تریپتوفان، تریپسین و اسید فولیک می‌باشد (محمدی گل تپه، 1379).

همچنین مقایسه برخی از اسیدآمینه‌های موجود در قارچ خوراکی تکمه‌ای سفید با تخم‌مرغ، که یک منبع غذایی غنی از پروتئین می‌باشد، در جدول 2 آمده است (چنگ و مایلز، 1989)[1].


جدول 1ـ ارزش غذایی قارچ خوراکی تازه به شرح جدول زیر می‌باشد (غلامعلی پیوست، 1375).

درصـد

مـاده

5/90ـ3/78

آب

30ـ25

پروتئین (وزن خشک)

5/3

پروتئین (وزن تر)

8ـ7/1

چربی (وزن خشک)

3/0ـ2/0

چربی (وزن تر)

1ـ8/0

نمکهای معدنی

12ـ7/7

خاکستر (وزن خشک)

368ـ328

انرژی (k cal در 100 گرم)


جدول 2ـ مقایسه برخی از اسیدهای آمینه موجود در قارچ خوراکی تکمه‌ای سفید با تخم‌مرغ: (در 100 گرم پروتئین)

قارچ تکمه‌ای سفید

تخم‌مرغ

اسید آمینه

5/7

8/8

لوسین

5/4

6/6

ایزولوسین

5/2

3/7

والین

2

6/1

تریپتوفان

1/9

4/6

لیزین

2/4

8/5

فنیل آلانین

9/0

1/3

متیونین


4ـ اشتغال‌زایی:

چنانچه در زمینه ترویج، توسعه و حمایت از پرورش قارچ خوراکی در مناطق مختلف کشور بخصوص روستاها فعالیت شود، می‌توان علاوه بر تأمین مواد غذایی گام مؤثری در جهت ایجاد اشتغال جنبی مناسب و افزایش درآمد کشاورزان برداشت.

در بین قارچهای خوراکی، قارچ تکمه‌ای سفید رایج‌ترین قارچی است که در سراسر جهان کشت می‌شود. پرورش قارچ خوراکی تکمه‌ای سفید در اواسط قرن هفدهم میلادی در فرانسه شروع شده و از دهه 1960 تولید آن به صورت صنعت بزرگی، درآمده است. در مجموع به طور متوسط قارچ خوراکی تکمه‌ای سفید 38 درصد کل تولید قارچ خوراکی در دنیا را، به خود اختصاص داده است
(دفتر امور گل و گیاهان زینتی و قارچ‌های خوراکی وزارت جهاد کشاورزی، 1382).

علیرغم اهمیت اقتصادی و تجاری قارچ خوراکی تکمه‌ای سفید، برنامه اصلاحی برای بهبود عملکرد آن، با مشکلاتی همراه است. یکی از مهم‌ترین مشکلات، به چرخه نامعمول زندگی این قارچ برمی‌گردد که غالباً بجای تشکیل بازیدیوسپورهای تک هسته‌‌ای، بازیدیوسپورهایی حاوی دو هسته هاپلوئید متفاوت و سازگار از نظر جنسی، تولید می‌کند (استوپ و مایبروک، 1999)[2]. مشکل دیگر، عدم وجود اختلافات مورفولوژیکی قابل مشاهده، بین میسلیوم‌های با منشأ تک اسپوری و چند اسپوری می‌باشد (کریگان، 1992)[3]. همچنین از نظر تندش اسپور، که به عنوان اولین گام در یک برنامه اصلاحی است، بسیار ضعیف و ناهماهنگ است (چنگ و مایلز، 1989)[4]. از دهه 1970 میلادی، الگوی جنسی و چرخه کامل زندگی این قارچ به دقت مورد مطالعه قرار گرفته است. متوسط سرانه مصرف قارچ خوراکی در دنیا، در حدود 5/2 کیلوگرم است در حالی که این میزان در ایران، تنها 160 گرم است و متوسط سرانه مصرف قارچ خوراکی در ایالات متحد امریکا حدود یک کیلوگرم می‌باشد. میزان تولید سالیانه قارچ خوراکی تکمه‌ای سفید در آلمان، در سال 1959، حدود 5100 تن و در سال 1965، حدود 9000 تن و در سال 1967، به مرز 15000 تن رسید در سال 1969 ارزش نقدی تولید جهانی این قارچ از مرز یک میلیارد مارک گذشته بود (غلامعلی پیوست، 1375).

انجام تلاقی بین هموکاریونها و تأیید هیبریدها:

طبق گزارش کسل و همکاران در سال 1988 می‌توان دو نژاد مختلف هموکاریون را به فاصله 2ـ1 سانتیمتر از هم در یک ظرف پتری حاوی محیط کشت غذایی تازه قرار داد. ظرف پتری به مدت دو تا چهار هفته در درجه حرارت درجه سانتیگراد نگهداری می‌شود. در این مدت میسلیوم‌های هموکاریون به طرف یکدیگر رشد می‌کنند. سپس از منطقه تلاقی دو هیف، ریز نمونه‌هایی برداشت می‌شود و به محیط کشت تازه، منتقل می‌شود. مورفولوژی پرگنه‌های بدست آمده از ناحیه تلاقی و پرگنه والدین هموکاریون مقایسه می‌شود (کسل و همکاران، 1988).[1] طبق گزارش مهتا و همکاران در 1994 موقعی که تلاقی انجام می‌شود، یکی از نشانه‌های انجام هیبرید این است که دورگ‌ها، تولید میسلیوم‌های رشته‌ای و ضخیم می‌‌کنند. در اینجا فرض شده است که هر کدام از والدین هموکاریون به تنهایی تولید اندام باردهی نمی‌کنند و در صورت تلاقی موفقیت‌آمیز، دو رگ به دست آمده می‌تواند در آزمون میوه‌دهی تولید اندام باردهی کند (مهتا و همکاران، 1994).[2]

طبق گزارشات کسل و همکاران در سال 1988 از 16 تلاقی موفقیت‌آمیز با روش RFLP که قابل شناسایی بودند سایر تلاقی‌ها که با شکست روبرو شدند، الگوی باندی یکی از والدین را نشان می‌دادند. همچنین طبق آزمایشی که توسط خوش و همکاران در سال 1992 صورت گرفت، هیبریدی حاصل از تلاقی دو هموکاریون مورد سنجش قرار گرفت. نتایج تک اسپور هیبرید حاصله هنگامی که تولید اندام باردهی کرد، مورد ارزیابی RAPD قرار گرفت. نتایج تک اسپور جدا شده در محیط کشت‌، تندش کرده‌ و رشد آنها از حالت خیلی سریع تا خیلی کند درجه‌بندی شد. سپس از تک‌اسپور‌های جدا شده، استخراج DNA شد و برای واکنشهای RAPD مورد استفاده قرار گرفت. براساس ژنوتیپ‌های دوهموکاریون والدی، مشخص شد که سیزده مکان ژنی هتروآللیک، در هیبرید وجود دارد.

در این آزمایش، پنج تک اسپور رشد کند داشتند که به احتمال قوی باریدیوسپورهایی با یک هسته هاپلوئیدی یا بازیدیوسپورهایی با دو هسته خواهری داشته‌اند. اسپورهایی که تمام باندها را نشان دادند، به احتمال قوی، هتروکاریونهایی با دو هسته غیرخواهری می‌باشند. کالو‌و ـ بادو نیز در سال 2000 از نشانگر‌ RAPD جهت تأیید‌ تشکیل هترو‌کاریون‌، بین جدایه‌های تک‌اسپور استفاده نمود. وی مشاهده کرد که DNA هترو‌کاریونی، دارای باند‌های مشترک هر دو همو‌کاریون بوده ونیز دارای باند‌های اختصاصی همو‌کاریون ویژه هستند و یا اینکه فاقد باند‌های رایج در هر دو همو‌کاریون می‌باشند. بنابراین برخی فرآورده‌های RAPD موجود در اجزاء همو‌کاریونی، در طی تشکیل هترو‌کاریون از دست رفته‌اند و فقدان باند‌ها نشان‌دهنده تشکیل هترو‌کاریون است
(کالوو ـ بادو و همکاران، 2000).[3]

الف‌ـ استفاده از نشانگرهای غذایی برای تأیید هیبریدها:

نشانگرهای غذایی براساس نیازمندیهای رشدی، نظیر اسیدهای آمینه ویژه، ویتامین‌ها و غیره تعیین می‌شوند. یک هیبرید می‌تواند از دو نژادی که هر کدام نیازمندی رشدی متفاوتی دارند، تشکیل شود (مهتا و همکاران 1994). [4] آنچنان که در هیبرید حاصله هر کدام از نژادها، نیاز نژاد دیگر را برطرف می‌کند. البته نشانگرهای غذایی به آسانی در دسترس نیستند و به علاوه ممکن است حتی در صورت موجود بودن، به دلیل اثر پوشانندگی سلولهای میسلیومی چندهسته‌ای، قابل تشخیص نباشند بنابراین، برای اهداف ویژه، امکان به دست آوردن نشانگرهای غذایی مطلوب، برای هر نژاد وجود ندارد.

ب‌ـ استفاده از آیزوزایم‌ها برای تأیید هیبریدها:

آیزوزایمها فرمول‌های مولکولی چندگانه یک آنزیم هستند و توسط ژنهای جداگانه، کنترل می‌شوند، آیزوزایمها در ژل الکتروفورز تولید باندهایی می‌کنند که براساس الگوهای باندی گروههای مختلف آنزیم‌ها برای یک نژاد ویژه، مشخص می‌شوند. از این روش در آمریکا برای تأیید هیبریدها، استفاده زیادی شده است. در آزمایش رویز و همکاران در 1983 میلادی تنها درصد کمی از نمونه‌ها (کمتر از 5درصد) در چندین مکان ژنی، هموزایگوس بودند که نشان می‌داد، آنها هموکاریون هستند (رویز و همکاران، 1983).[5]



[1] - Castle et al., 1988

[2] - Mehta et al., 1994

[3] - Calvo – Bado et al., 2000

[4] - Mehta et al., 1994

[5] - Royes et al., 1983




دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ali mo
  • ۰
  • ۰

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود تحقیق وصیت با pdf دارای 27 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق وصیت با pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود تحقیق وصیت با pdf

چکیده    
مقدمه    
وصیت    
مبحث اول : کلیات    
اقسام وصیت    
ارکان وصیت تملیکی و عهدی    
وصیت تملیکی ـ وصیت به تملیک    
ماهیت حقوقی وصیت تملیکی    
موضوع قانون مدنی    
ماهیت حقوقی وصیت عهدی (وصایت )    
اقسام وصیتنامه    
وصیتنامه در شرایط عادی    
وصیتنامه خود نوشت     
وصیتنامه رسمی    
وصیتنامه سری    
وصیتنامه در شرایط غیر عادی ( فوق العاده )    
نتیجه گیری    
منابع    

بخشی از منابع و مراجع پروژه دانلود تحقیق وصیت با pdf

1) امامی، سید حسن؛حقوق مدنی، تهران کتابفروشی اسلامیه، 1376، چاپ سیزدهم، ج 3، صص 7-60

2) کاتوزیان، ناصر؛ حقوق مدنی، عطایا تهران، کتابخانه گنج دانش، 1377 چاپ سوم، ص 300-270

3) مدنی، سیدجلال‌الدین؛ حقوق مدنی، تهران، پایدار، 1385، چاپ اول، ص 370-350

چکیده

در ریشه واژه وصیت و معنای آن اختلاف نظر است , بعضی از اهل لغت وصیت را مشتق از وصی , یصی , صیه به معنای وصل و الحاق می دانند که در این صورت ارتباط معنای لغوی وصیت با معنای اصطلاحی آن به این اعتبار است که موصی , تصرفات زمان حیات خود را به تصرفات بعد از مرگ خود متصل می نماید . نیز احتمال داده شده است که واژه وصیت مشتق از اوصی , یوصی , ایصاء یا وصی , یوصی یا توصیه به معنی عهد می باشد که بنابراین وجه , ارتباط معنوی لغوی با معنای حقوقی اش در این است که وصیت نیز نوعی تعهد است و به همین اعتبار , تعهدهای معلق به مرگ را وصیت می نامند . اختلاف نظر بین لغویین و فرهنگ نویسان ادب عرب به کتب فقهی نیز سرایت کرده است . بعضی از فقیهان نظر اول اختیار کرده و گروهی نظر دوم را برگزیده اند ولی آنچه در این جا می توان گفت این است که معنای وصل و الحاق , بهتر می تواند مفهوم وصیت را در برابر سایر اعمال حقوقی نشان دهد در حالی که معنای عهد , در وصیایای عهدی قابل نقض است چه در این قسم از وصایا که موصی به موجب آن شخص یا اشخاصی را مامور به انجام امر یا اموری می کند هیچگونه تعهدی برای او در برابر اشخاص اخیر ایجاد نمی شود بلکه بالعکس آنها در برابر موصی متعهد می شوند که اراده او را به مرحله اجراء گذارند

مقدمه

در اصطلاح حقوقی , تعاریف مختلفی از وصیت ارائه شده است که بیشتر آنها به دلیل جامع یا مانع نبودن مواجه با نوعی ایراد و نقض است . قانون مدنی نیز در نخستین ماده از باب وصایا (م825) بدون این که تعریفی از وصیت به دست می دهد به بیان اقسام آن پرداخته است . شاید دلیل خودداری قانون مدنی در این مورد آن باشد که هر یک از اقسام وصیت طبیعی حقوقی ویژه ای را دارد هرچند که هردو از این جهت که مربوط به بعد از فوت موصی است با هم شباهت دارند

برخی از مولفان از همین وصف مشترک استفاده کرده و بر اساس آن بر اراده تعریفی از وصیت آن پرداخته است که به نظر می رسد می تواند تا حدود زیادی آن را از سایر تصرفات و اعمال حقوقی جدا نماید


وصیت

« وصیت عبارت از انشاء امری است که اثر آن معلق به موت است . »

امری که توسط موصی انشاء می شود می تواند تملیک مال باشد همانطور که در وصیت تملیکی چنین است یا ولایت باشد همانگونه که در وصیت عهدی اتفاق می افتد

در اینجا ذکر این نکته ضروری است که وصیت عهدی ( وصایت ) انشاء و ایجاد ولایت از طرف موصی برای شخص وصی است نه استنابه در تصرف , چه نیابت در امری باید داده شود که خود منوب عنه بتواند آنرا انجام دهد در حالی که , موصی بعد از موت , دیگر اختیاری در مورد اموال یا مولی علیه خود ندارد . (م662ق.م)

بر این اساس باید بر آن بود که وصیت عهدی اعطاء و ایجاد ولایت بر اموال یا اشخاص است النهایت ولایت مزبور از حین فوت موصی برای وصی ایجاد می شود . در تایید مطلب فوق می توان به قسمت اخیر ماده 826ق.م که از وصی به ولی بر مورد ثلث ی ولی بر صغیر تعبیر شده و نیز ماده 1194 که وصی منصوب از طرف پدر و جد پدری را ولی خاص نامیده است می توان استناد کرد


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ali mo
  • ۰
  • ۰

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله طراحی وب با pdf دارای 78 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله طراحی وب با pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله طراحی وب با pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله طراحی وب با pdf :

طراحی وب

تعریف پروژه
در یک پروژه وِب عادی، با ورود افرادی مواجه می‌شویم که کارهای متفاوتی انجام می‌دهند؛ شماری از افراد حقیقی و توابع متغیر آنها. در طول انجام این پروژه ، باید خودتان را جای تک‌تک افراد بگذارید و کارهای مختلفی انجام دهید ولی در یک پروژه وِب عادی به افراد زیر نیاز دارید:
• یک طراح برای تولید واسط کاربری، طرح‌بندی و طراحی هنری

• یک مؤلف برای نوشتن مطالب
• یک برنامه‌نویس، در صورتی که مطالب پویا (dynamic) وجود داشته باشد ـ که این روزها تقریباً همیشه وجود دارد.
• یک تولیدکننده (Producer) برای گرآوری این موارد.
البته به این معنی نیست که فقط دست کم چهار نفر برای چهار کار لازم است. در پروژه یک شرکت بزرگ، ممکن است از افرادی که در واحدهای فروش یا خرید یا امور دارایی هستند، نیز کمک گرفته شود.

خوشبختانه، در این پروژه می‌توانید جای هر کدام از افراد باشید و تمام تصمیم‌گیریها را خودتان انجام دهید. ولی باز هم باید نکاتی را مدنظر داشته باشید.

اهداف پروژه
تا وقتی که نمی‌دانید، چه کاری می‌خواهید انجام دهید، نمی‌توانید سایتی با کارایی بالا بسازید.
مثلاً در یک سایت شخصی، هدف داشتن خانه‌ای خیالی است. شاید بخواهید اطلاعاتی در مورد چیزهایی که دوست دارید و به آن علاقه‌مند هستید، آنجا بگذارید و یا یک برنامه تلویزیونی که دوستش دارید و یا هزاران مطلب دیگری که به آن علاقه دارید؛ مثلاً بخواهید جایی را به عکسهای گربه‌تان اختصاص دهید تا آن را در دنیا پخش کنید!

به هر حال، در دنیای تجارت، هدف همیشه یک چیز است: به دست آوردن پول. در نهایت تاجران متوجه می‌شوند که به دست آوردن پول در وِب، ضرورتاً به معنی فروش میلیون‌ها کتاب و کامپیوتر و چیزهای دیگر نیست. یک شرکت سایت وب می‌تواند مستقیماً ، از تجارب الکترونیکی یا دریافت سود سهم، پول به دست آورد و یا بطور غیرمستقیم با برقراری روابط اجتماعی بهتر با مشتریان ، قطع هزینه‌های زنجیروار موجود، ارتباط بهتر با کارپردازان و یا کم کردن هزینه‌های دیگر به پول دست یابد
.
اصطلاح جدید : تجارت الکترونیکی (E-commerce) ـ در چند سال اخیر به شکلهای مختلفی معنی شده است، ولی به نظر می‌رسد بیشتر به معنی خرید و فروش اجناس، از طریق وِب باشد. در گذشته هم، مربوط می‌شد به تجارت اجناس الکترونیکی که اکنون با e-business شناخته می‌شود.

چندی پیش، وارد یک شرکت مخابراتی بزرگ شدم که می‌خواست تجهیزات تلفنی را وارد یک کاتالوگ Onlineکند . مدیران نگران این نبودند که میزان فروش از طریق سایت چگونه باشد ، چون هزینه اصلی سایت را فرستادن کاتالوگ 400 صفحه‌ای به تمامی مصرف‌کنندگان، به وجود می‌آورد. اکنون شرکت ضمیمه کوچکتری را برای مشتریان می‌فرستاد و مشتریان را به بیرون از سایت برمی‌گرداند. در این صورت هر بار که مشتری خرید نکند، به جای اینکه اطلاعاتش را از اتصال تلفنی با اداره بگیرد، آن اطلاعات را از خارج سایت دریافت کند و به این شکل، هر بار حدود 12 دلار برای شرکت ذخیره می‌شود. این نمونه‌ای از کاستن هزینه‌ها است.

در اینجا، یک مجله فرضی با نام Primary-Outpost می‌سازیم و اهداف پروژه به ترتیب اهمیت چنین است:
• ایجاد مخاطب کافی برای منفعت بردن از آگهی‌های تبلیغاتی.
• فروش صنایع دستی و محصولات وابسته علمی ـ تخیلی (Science-Fiction).

در اینجا، ترتیب خیلی مهم است. زیرا شما می‌خواهید یک پروژه بزرگ با کارکرد درست را بسازید، اکثر مطالب و (Contents) وظایف (Functionality) پروژه، بر ایجاد حالتی متمرکز است که کاربران ، برای مدت طولانی میخکوب شوند و مرتباً به این سایت برگردند. در راستای این اهداف، شما مطالب خود را دائماً تغییر خواهید داد و می‌کوشید تا مفهوم تشکیل گروه و انجمنها را در سایت خود ایجاد کنید.

اگر بر تجارب الکترونیکی متمرکز می‌شدید، ممکن بود بیشتر بر جریان پردازش خریدکردن و جذابتر ساختن فضای سایت متمرکز شوید.

اصطلاحات جدید:
• Content ـ شامل اطلاعات ایستا و پویایی است که در سایت وجود دارد؛ مثل اخبار و خصوصیات هر محصول.
• Functionality ـ وابسته به این است که کاربر چه کاری می‌تواند در سایت انجام دهد؛ مثل مزایده در حراج اجناس یا بررسی کردن موجودی حساب بانکی.

مخاطب مورد نظر شما
مخاطب مورد نظر شما، چیزهای زیادی را درباره روش ساختن و توسعه سایت تعیین می‌کند. واضح است که یک سایت بازی برای بچه‌ها باید قیافه و عملکرد کاملاً متفاوتی نسبت به سایت شرکت صنعتی Online داشته باشد. ولی چیزی که خیلی مشخص نیست، این است که مخاطب مورد نظر شما می‌تواند، استفاده از تکنولوژی جدیدتر مثلاً DHTML را برای سایت‌تان حکم کند.

 

اصطلاح جدید: (HTML Dynamic) ـ ترکیبی است از طرح‌بندی و قابلیتهای اسکریپت که به اشخاص اجازه می‌دهد، یک صفحه وِب را طوری بسازند که چیزهایی روی صفحه حرکت کنند یا وقتی که کاربر ماوس را روی آنها می‌کشد، ظاهرشان تغییر کند. DHTML بیشتر برای انیمیشن‌ها به کار می‌رود و می‌تواند ابزار قدرتمندی باشد؛ البته اگر بطور شایسته‌ای به کار رود.

به عنوان مثال، در این پروژه هدف، سرگرمیهای داستانهای علمی ـ تخیلی (Ficiton Science) است؛ این سایت دربرگیرنده گروهی از افراد حرفه‌ای است که از محل کار خود با سایت تماس می‌گیرند (البته در وقت مخصوص خودشان!) ولی اکثر مخاطبان ، دانشجویان و مشتریان دیگری هستند که از خانه خود تماس می‌گیرند.
خوب اینها به چه معنی هستند؟ مفاهیم جزئی راجع به کاربران را بعداً توضیح خواهیم داد اینجا فقط خلاصه‌ای از نحوه برقراری ارتباط کاربران را بیان می‌کنیم:
• احتمالاً کاربران از طریق یک اتصال کُند با شکت ارتباط برقرار می‌کنند، پس شما باید تعدادگرافیک‌ها را به حداقل برسانید.
• کاربران مجموعه‌ای از مرورگرها و سیستم عامل‌های مختلف را دارند، بنابراین نمی‌توانید در سایت‌تان به آخرین تکنولوژی تکیه کنید.
• ممکن است ، تجربه کاربران در یک سطح نباشد و به خوبی کسی که هر روز با وِب کار می‌کند، مهارت نداشته باشند. بنابراین لازم است که محیطی ساده و دوستانه را فراهم کنید.

 

البته این بدین معنی نیست که اکنون نمی‌توانید سایتی با امکانات گرافیکی قوی بسازید. فقط به این معنی که اگر شما این کار را انجام دهید، به یک نسخه سایت فقط متنی، با پهنای باند (bandwidth) کمتر نیاز خواهید داشت.

اصطلاحات جدید:
• پهنای باند (with band) ـ به معنی مقدار مطالعات است که می‌تواند از طریق اتصالات اینترنت مبادله شود. به عنوان مثال، یک موم kbps 56 سریعتر از یک مودم kbps 8/28 است. بنابراین می‌گویند «پهنای باند بیشتری دارد.» اتصالات ISDN در kbps 128 بیشترین پهنای باند را دارد. یک کابل مودم می‌تواند سرعت را به بالای Mbps 27 برساند ولی در عمل، اغلب Mbps 5/1 (kbps 1500) است.

• kbps و Mbps – واحدهایی برای اتصالات شبکه‌ای هستند ، به ترتیب کیلوبیت در ثانیه و مگابیت در ثانیه.
• TI ـ اتصال ثابتی برای اینترنت است، معمولاً در سازمانها وجود دارد که در مقایسه با مودم‌های آنالوگ رایج، پهنای باند بالایی دارد.
• Doubli Publishing ـ یعنی ایجاد دو نسخه از یک سایت وب . معمولاً با پهنای باند بالا و پهنای باند پایین است. به این طریق ، کاربر می‌تواند انتخاب کند که کدام یک برای دیدن ، بهتر است.

اهداف کاربر
از طرفی، وقتی کاربران سایت را می‌بینند، هدفهایی را در ذهن خود دنبال می‌کنند. برای شما هم مفید است که بدانید اهداف آنان چیست. در این صورت، متوجه می‌شوید که طراحی‌تان به آنها کمک می‌کند یا مانعی برای رسیدن به اهداف آنهاست. در یک سایت پویا، کاربران به سایت شرکت متصل می‌شوند، محصولاتی را سفارش می‌دهند، سفارشهای موجود را بررسی می‌کنند، اطلاعات Offline دریافت می‌کنند و یا فعالیتهای دیگری انجام می‌دهند؛ این عملیات را می‌توان تصور کرد. فرض کنید که کاربران‌تان به ترتیب اهمیت چنین اهدافی داشته باشند:
• به منظور گرفتن آخرین اطلاعات راجع به سریال‌های تلویزیونی علمی ـ تخیلی (Science-Fiction) و فیلم‌ها
• برای دور هم جمع‌شدن دوستان Online

• برای گرفتن صنایع دستی علمی ـ تخیلی
اکنون، می‌توانید در مورد نحوه کار، حدسهایی بزنید. در عمل هم ، برای اینکه متوجه شویم مشتریان به چه چیزهایی نیاز دارند، باید پول زیادی خرج کنیم. ولی در اینجا، بعد از اینکه سایت پیشرفت کرد، می‌توانید کارهایی که کاربران برای دیدن سایت انجام می‌دهند را پیگیری کنید و یا حق تقدم‌ها را تغییر دهید.

مطالب و وظایف
اکنون که می‌دانید چه کاری می‌خواهید انجام دهید، می‌توانید مطالب و وظایفی که سایت دارد، را تعیین کنید. به اهداف مخاطبان توجه کنید. حداقل به این موارد نیاز دارید:
• اخبار (news)
• مصاحبه (Interviews)

• برنامه‌ریزها (برنامه‌ریزی برنامه‌هایی که تلویزیون یا سینماها به زودی نشان خواهند داد)
• اطلاعات آرشیو
• گفتگو (chat) و یا همایش‌های مباحثه (Discussion Fouums)
• فروشگاه صنایع دستی
چون در حال حاضر، مورد زیر هم بازار بسیار داغی دارد، پروژه شامل این قسمت نیز می‌باشد:
• مزایده‌های فرد به فرد

و بهتر است برای کاربرانی که به سایت برمی‌گردند ، پیشنهاد کنیم:
• یک صفحه شخصی برای شروع

وب چگونه کار می‌کند؟
اکنون که ما می‌دانیم چه می‌سازیم، لازم است نگاهی به چیزهایی که نیاز داریم تا کار انجام شود، بیندازیم. ابتدا به یک صفحه وِب سِرور واقعی نگاهی کنیم تا با طرز کار آن آشنا شویم.

هنگامی که با مرورگر خودتان به یک صفحه وِب دسترسی پیدا می‌کنید، در واقع با یک کامپیوتر دیگری ارتباط برقرار می‌کنید که ممکن است آن سوی دنیا باشد. عملیاتی که انجام می‌شوند، عبارتند از:
1- کامپیوتر شما به آدرس IP کامپیوتری که آن را فراخوانی کرده‌اید، مراجعه می‌کند. هر کامپیوتری که روی اینترنت است ـ همچنین کامپیوتر شما، در صورتی که به اینترنت متصل شوید ـ یک آدرس IP واحد و منحصر به فرد دارد که آن را به بقیه کامپیوترهای اینترنت می‌شناساند. مثلاً ، آدرس IP برای http://www.yahoo.com چیزی شبیه 2047120067 است. آدرس IP ، شبیه شماره تلفن است.
2- کامپیوتر شما یک پیغام یا درخواست را به آن آدرس می‌فرستد. شبیه زنگ تلفن است. اگر کسی در خانه برای جواب دادن به تلفن نبود، از زنگ‌زدن جلوگیری می‌کند تا مرورگر قطعاً بداند که جوابی نخواهد گرفت و قفل کند.

3- آن کسی که به صورت عادی جواب تلفن را می‌دهد و بعد صحبت می‌کند، برنامه وِب سِرور است که به روشهای متعددی فعال می‌شود، روشهایی مثل یک اپراتور سوئیچ‌بْرد درخواستها را دریافت می‌کند و عمل مناسب را برمی‌گرداند.

4- اولین چیزی که وِب سِرور احتیاج دارد، این است که تعیین کند چه چیزی درخواست شده است. اغلب اوقات، تقاضا برای دریافت یک صفحه وِب ایستاست. بنابراین سِرور اطلاعات مناسب را فراهم می‌کند و در جواب مرورگر می‌فرستد. گاهی اوقات، اطلاعات پویا درخواست می‌شوند؛ مثل Pages Server Active . در این حالت، سِرور عملاً کارهایی مثل اجرای یک دستور یا اجرای یک برنامه را برای بازگرداندن اطلاعات انجام می‌دهد. سِرور، اطلاعات را داخل یک صفحه تدوین می‌کند که در جواب مرورگر بفرستد.

5- مرورگر، اطلاعات را دریافت می‌کند و در واقع، اصلاً اطلاعی ندارد یا دانستن اطلاعاتی راجع به آن برایش مهم نیست، چه صفحه از چهارده بانک اطلاعاتی مجزا در نقاط مختلف دنیا ایجاد شده باشد و چه از یک فایل متنی ساده قدیمی تمام چیزی که مرورگر می‌فهمد این است که در حال دریافت یک سری از اطلاعات است. بر اساس سرآیندها یعنی همان اطلاعاتی که درست قبل از بخش اصلی صفحه رسیده‌اند و در مورد صفحه و محتوایش توضیح می‌دهند، مرورگر تصمیم می‌گیرد که با جریان اطلاعات چه کار کند. مثلاً یک صفحه HT/ML با سرآیند “text/html ” برای مرورگر مشخص می‌کند باید دنبال برچسبها بگردند و متنی را نمایش دهند. یک فایل تصویری ممکن است با سرآیند “image/gif” بیاید که در حقیقت به مرورگر می‌گوید که به وسیله بازسازی اطلاعات دریافتنی، یک تصویر را نمایش دهد.

اصطلاحات جدید : آدرس IP ـ برای هر کامپیوتر، آدرس Protocol Internet است ، یک عدد چهار قسمتی است که بطور منحصر به فردی ، کامپیوتر را در اینترنت می‌شناساند. شبیه شماره تلفن کامپیوتر است.
برای اینکه هر مطلب پویایی بر روی ماشین شخصی شما بتواند اجرا شود، به یک وِب سِرور قابل دسترس احتیاج دارید. نحوه انجام عملیات به سیستم عامل شما بستگی دارد. ولی در هر حال برای ASP و HTML به یک صورت خواهد بود. مسأله مهم ، قراردادن ابزارها و نصب آنها می‌باشد. بعد هم می‌توانید روی آن کارهایی انجام دهید.

ویندوز 2000
ویندوز 2000 دارای Service Information Internet نگارش 5 (IIS5.0) می‌باشد که برای سرویس‌دهی ASP لازم است. IIS نگارش 5 به صورت خودکار نصب می‌شود. مگر اینکه سیستمی را ارتقا دهید که Server Web Personal نصب کرده باشد، ولی افزودن آن کار مشکلی نیست. برای نصب و شروع کار با IIS نگارش 5 این مراحل را انجام دهید:
1- از منوی Start ابتدا Setting و سپس Panels Control را انتخاب کنید. روی قسمت Items Remove/ADD دوبار کلیک کنید.
2- ADD/Remove Windows Components را انتخاب کنید.
3- بلافاصله ، مطمئین شوید که کادرهای انتخاب مربوط به IIS و Debugger Script انتخاب شده‌اند. Next را کلیک کنید. ممکن است لازم باشد سی‌دی نصب را وارد کنید.
4- نرم‌افزار، خودش نصب می‌شود. وقتی پایان یافت ، Finish را کلیک کنید.
از اینجا به بعد به نگارش ویندوز 2000 شما بستگی دارد. اگر ویندوز 2000 سِرور را اجرا کنید، یک ورودی، زیر Programs برای Manager Services Tools/Internet Administration خواهید دید.
اگر نگارش Professional ویندوز 2000 را اجرا می‌کنید، در واقع دو راه برای انتخاب دارید. به پانل کنترل برگردید، مثل مرحله اول . ولی این بار Tools Administrative را دوبار کلیک کنید. از آنجا می‌توان ، Manager Services Internet یا Manager Web Personal را اننتخاب کرد. هر دو ابزار ، IIS نگارش 5 را اداره می‌کنند و هیچکدام از آنها خیلی جدید نیستند.

Manager Services Internet خیلی شبیه واسط کاربردی IIS نگارش 4 است. به شما این امکانات را می‌دهد که شروع به کارکنید، متوقف شوید. سایت‌های وِب متعددی را مدیریت می‌کند و سرویس‌های مختلفی مثل FTP و email را ارائه می‌دهد. ظاهر آن شباهت زیادی به ویندوز اِکسپلُرر دارد.
Manager Web Personal همان واسط کاربری برای Server Web Personal نگارش 4 است که برای اجرا روی ماشینهای ویندوز 9x طراحی شده است. Manager Web Personal نمایی از IIS نگارش 5 می‌باشد. ولی بسیار ساده‌تر از Manager Services Internet است.

در حالی که Manager Services Internet اجازه انجام هر کاری ، در هر سایت وِبی و بر هر ماشینی را که لازم باشد می‌دهد، PWM اینطور نیست و اختیارات کمتری، تنها در حد Site Web Default ارائه می‌نماید. وظایف اصلی اینها هستند: شروع کردن توقف، ساختن یک شاخه جدید (directory) ، پاک کردن شاخه‌ها و تصمیم‌گیری اینکه آیا اسکریپت‌ها در شاخه اصلی اجرا بشوند یا خیر.

 

دسترسی به بانک اطلاعاتی با استفاده ازASP
آنچه در این قسمت می‌خوانید :

• ایجاد بانک اطلاعاتی و ODBC DSN
• درج رکوردها در بانک اطلاعاتی
• ایجاد یک اتصال به بانک اطلاعاتی
• مفاهیم مقدماتی SQL : درج کردن (Insert)
• افزودن خصوصیات محاوره‌ای (Interactive) به فُرم‌ها
• مدل‌سازی داده‌ها (Data Modeling)

• رسیدگی به خطاها
• تکمیل فرم
• مرتب کردن صفحه با استفاده از جدول HTML
اکنون که می‌توانید ASPها را کنار هم بگذارید و کارهای نیمه‌پویا با آنها انجام دهید، زمان ‌آن رسیده که به سمت تجارت پیش برویم. محاورات درست از اطلاعات به دست می‌آیند و اطلاعات در هر جا که باشند باید به صورت بانک اطلاعاتی در‌آیند.
وقتی این قسمت در مراحل برنامه‌ریزی بود (حتی بعد از آن) هر کسی که آن را مرور می‌کرد، یک سؤال از من می‌پرسید: از کدام بانک اطلاعاتی استفاده می‌کنی؟
جواب من به همه آنها یکی بود : «واقعاً مهم نیست».

زنگ تفریح : انتخاب بانک اطلاعاتی و ODBC
تمام بانک‌های اطلاعاتی یک API هستند که برنامه‌نویسان برای گفتگو با آنها معمولاً از C یا C++ استفاده می‌کنند. هر کدام با بقیه فرق دارد، در این صورت، یک برنامه کاربردی که مستقیماً با یک بانک اطلاعاتی گفتگو می‌کند، نمی‌تواند با بانک اطلاعاتی دیگری گفتگو کند. ODBC مثل یک مترجم عمل می‌کند. برنامه‌نویس می‌تواند با API ODBC بنویسد و سپس ODBC آن فرامین را به بانک اطلاعاتی مخصوصی ترجمه کند؛ با استفاده از یک درایور که مخصوص آن بانک اطلاعاتی است. به این طریق برنامه کاربردی از وقتی که درایور مناسب نصب شود، کار می‌‌کند.

تا زمانی که این تئوری در مرحله یادگیری باقی بماند، هر وقت تصمیم بر تعیین معماری سیستم تولیدی خود می‌گیرید، اینکه کدام را انتخاب کنید اهمیت پیدا می‌کند. تمام بانک‌های اطلاعات (یا درایورهای ODBC) از همه ویژگیها پشتیبانی نمی‌کنند و هیچکدام کاملاً با استاندارد SQL مطابقت ندارند. قبل از انتخاب یک سیستم برای برنامه کاربردی خود، از درستی انتخاب خود اطمینان حاصل کنید؛ طوری که ویژگیها و ظرفیتی را که شما لازم دارید، داشته باشد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ali mo
  • ۰
  • ۰

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی نقش آهن به عنوان یک فلز کلیدی در فرآیند زندگی گیاهان با pdf دارای 38 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی نقش آهن به عنوان یک فلز کلیدی در فرآیند زندگی گیاهان با pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود مقاله بررسی نقش آهن به عنوان یک فلز کلیدی در فرآیند زندگی گیاهان با pdf

0-1 مقدمه

0-2 ژئوشیمی آهن

1-2 تأثیر فرآیندهای هوازدگی بر آهن

2-2 تأثیر شرایط خاک بر آهن

0-3 اثرات آهن و گیاهان

1-3 ضرورت آهن

2-3 کمبود آهن

3-3 سمیت آهن

4-3 مقاومتهای مختلف گیاهان به سمیت و کمبود آهن

0-4 جذب و تجمع آهن در گیاهان

1-4 جذب آهن بوسیله گیاهان

2-4 تجمع آهن در گیاهان

0-5 تأثیر آهن بر بی‌مهرگان خاک;

0-6 اندازه‌گیری آهن خاک;

1-6 آهن کل

2- آهن تبادلی;

2-6 آهن محلول

0-7 بر هم کنشهای آهن و سایر عناصر

0-8 بحث و نتیجه‌گیری;

0-1 مقدمه

آهن یکی از عناصر فلزی معمول است که %6/4 از سنگهای آذرین و %4/4 از سنگهای رسوبی را تشکیل می‌دهد. محدوده غلظت آهن در خاکهای معمولاً از %2/0 تا %55 تغییر می‌کند (2000 تا  000/550) غلظتهای آهن می‌توانند در مناطق مختلف بسته به نوع خاک و حضور سایر منابع تغییر کنند

خاکهای شنی کمترین و خاکهای رسی بیشترین میزان آهن را دارند. آهن می‌تواند در هر دو  حالت دو ظرف (فروس یا ) یا سه ظرفیتی (فریک یا ) تحت شرایط محیطی بخصوص وجود داشته باشد. حالت ظرفیتی آهن توسط PH و پتانسیل redox سیستم تعیین می‌شود و ترکیبات آهن وجودشان وابسته به میزان دسترسی سایر ترکیبات شیمیایی هم هست (همانند سولفور که برای تشکیل شدن پیریت یا  مورد نیاز است). آهن برای رشد گیاه الزامی بوده و عموماً به عنوان یک ریزمغذی محسوب می‌گردد. آهن  به عنوان یک فلز کلیدی در نقل و انتقالات محسوب شده و برای سنتز و سایر فرآیندهای زندگی سلولها مورد احتیاج است . در نتیجه گیاهان سعی در تسریع جذب آهن دارند. آهن فروس بسیار حلال ‌تر بوده و قابلیت دسترسی گیاه به آهن از آن فریک بیشتر است. (-FEDOH)Gothite شکل غالب کانی آهن در خاکهاست. حالت دو ظرفیتی یا فروس می‌تواند به حالت سه ظرفیتی یا فریک اکسید شده که در حالت اخیر می تواند تشکیل رسوبات هیدرواکسید یا اکسید را داده و برای گیاهان به عنوان یک ریز مغذی، غیر قبل دسترس گردد. عوامل عمومی که بر قابلیت تحرک و تثبیت آهن تأثیر گذارند. شرایط قلیایی و اکسیداسیونی هستند که تشکیل ر سوب اکسیدهای  آهن محلول را تسریع می‌کنند یا شرایط اسیدی و احیاء که حلالیت ترکیبات فروس را تسریع می‌کنند. قابلیت در دسترس بودن آهن فروس و فریک همچنین به میزان آب خاک محیط نیز وابسته  است. برای مثال محیطهای کاهیده که شامل زمینهای پست و خاکهای باتلاقی) هستند قابلیت در دسترس بودن آهن فروس را برای گیاهان تسریع می‌کنند. در حالی که محیطهای اکسیده (زمینهای مرتفع یا خاکهای بازهکشی خوب) تشکیل رسوب ترکیبات اکسید فریک را تسریع می کنند که برای گیاهان قابل جذب نیست. اگر آهن فروس زیادی وجود داشته باشد  سمیت آهن ممکن است است برای گیاهان رخ دهد. ولی وقوع این حالت تا حد زیادی به گونه گیاهی بستگی دارد همینطور اگر آهن فروس بسته به رسوب ترکیبات آهن فریک در خاکها در دسترس نباشد کمبود آهن یا کلروز ممکن است رخ دهد. مدیریت خاک مناسب می‌تواند به کنترل PH و شرایط آب خاک کمک نموده و غلظتهای بهینه آهن فروس را در دسترس گیاهان قرار دهد. عموماً تعیین مقیاسی مشخص برای آهن خاکها به علت اینکه قابلیت در دسترس بوده آهن برای گیاهان و یا ایجاد مسمومیت به ویژگیهای خاک نظیر PH یا Eh و میزان رطوبت خاک بستگی دارد مشکل است

برای تخمین این ویژگیها و پتانسیل به وجود آمدن کمبود و یا سمیت آهن برای گیاهان پیشنهاد گردیده که Eh و PH خاک هر دو در مزرعه باز هم اندازه‌گیری شوند


0-2 ژئوشیمی آهن

آهن در اکثر کانیهای اولیه (فاز اکسید و فرو منگنز) در حالت اکسیده فروس ، وجود دارد که از حالت فریک  آهن یا  بسیار حلالتر است

حلالیت  معمولاً بوسیله حضور اکسیدهای محلول‌تر کنترل می‌شود، در نتیجه رسوبات تازه magnetite بی شکل یا  محلولترین اکسیدهای  بوده و عموماً فعالیت  و حلالیت  را بسته به میزان Redox   کنترل می‌کنند. تحت شرایط اکسیده ،  - soil ( که کریستاله قابلیت حل شدن و تبدیل شدن به هیدروکسیدهای بی شکل و اکسیدهای ترسیناله به حد واسط است) حلالیت را کننترل می نماید. اگر این مقدار از 5/11 کمتر باشد magnetite نا زمانی که (Feco3)sidrite شکل بگیرد. فاز پایدار است. سایر اکسیدهای  بر طبق کاهش حلالت عبارتند از

1-2 تأثیر فرآیندهای هوازدگی بر آهن

واکنش آهن و فرآیند هوازدگی تا حد زیادی به سیستم  محیط و درجه اکسیداسیون ترکیبات شامل آهن دارد. پتانسیل الکترونی برای جفت   برابر 77/0 است. قانون عمومی که بر تحریک و تثبیت آهن حاکمیت دارد این است که در شرایط اسیدی و قلیایی رسوب اکسیدهای  آهن نامحلول را تسریع می‌کند ولی شرایط احیایی و اسید حلالیت ترکیبات فروس  را تسریع می‌کنند. آهن آزاد شده به آسانی به  صورت اکسیدها و هیدوراکسیدها رسوب می‌کند ولی با Mg و AL در سایر کانیها جابه جا شده و با لیگاندهای آلی تشکیل کمپلکس می‌دهد رفتار کلی آهن در منطقه هوازدگی می‌تواند در چهار عنوان زیر خلاصه گردد

1-  در محیط اکسیده با حاکمیت  جو، آهن تشکیل goethite که کانی پایداری است را می‌دهد. در طی یک روند طبیعی در  زیاد و  کم (محیط سوفاته اسیدی) Jarosite ممکن است شکل بگیرد و در شرایط غنی از مواد آلی آهن به صورت کلاتها در محلول جابه جا می‌شود

2-  در محیط کاهیده که باکتریها کربن را برای کاهیدن  به  و  به S استفاده می‌کنند زیاد بودن  پیریت را بوجود می‌آورد کم بودن  و زیاد بودن  و  ،  در محلول باقی می‌ماند

3-  Glauconite تنها سیلیکات آهن اتوژنیک است که در رسوبات جدید شکل می‌گیرد. اگر جه اسمکتایتهای آهن در منطقه هوا زده وجود دارند. اینگونه تغییرات حاصل فیلوسیلیکاتهای فرو منیزیم هستند

4-  آهن اکثراً به شکل هیدوکسیدهای ذره‌ای و ریز یا بصورت پوشش به دانه‌های ریز جابه جا می‌شود تقسیم بندیها بوسیله سرعتهای ته نشین شدن گوناگون به انجام رسیده‌اند

2-2 تأثیر شرایط خاک بر آهن


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ali mo